וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: ”עוזרו של מבחוח חוסל בדירתו שבדמשק”

באתר חמאס צוין כי הבכיר כמאל חוסני רנאג’ה, פגש גורל דומה לזה של מפעילו מחמוד אל מבחוח שחוסל בדובאי: הוא נמצא מת בדירתו שבבירת סוריה. גורם בארגון מסר כי נראה שחוסל

תנועת חמאס הודיעה אמש (רביעי) על התנקשות בבכיר התנועה, כמאל חוסני רנאג'ה, בדירתו בדמשק, בירת סוריה. בהודעה רשמית מטעם התנועה נמסר כי מותו של רנאג'ה, המכונה ניזאר אבו מוג'היד, הוא מות קדושים, וכי "דמו הטהור לא יבוזבז לשווא". על פי דיווח של אתר "אל-מיאדין", רנאג'ה היה עוזרו של מחמוד אל-מבחוח שחוסל בדובאי לפני כשנתיים.

לפי כמה דיווחים באתרים זרים, שאין אפשרות לאשר את מהימנותן בשלב זה, הוא היה מעורב בהברחות נשק מאירן לרצועת עזה.

גורם בכיר בחמאס מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי רנאג'ה ככל הנראה חוסל על ידי המוסד. "קבוצה של אנשים נכנסה לביתו, שם חוסל", סיפר הגורם. "לפי המידע שבידינו, המוסד עומד מאחורי החיסול". הגורם גם אישר את הידיעה כי רנאג'ה היה אחד מסגניו של אל-מבחוח. גורמי אופוזיציה בסוריה האשימו את משטרו של בשאר אסד בחיסול, כך דווח במספר אתרים בערבית. עוד נטען כי רנאג'ה עונה לפני מותו על ידי כוחות המשטר הסורי. גם גורם בחמאס אמר כי על גופתו נמצאו סימני עינויים.

בהודעת חמאס לא נמסר מידע על אחראים אפשריים למעשה, דוגמת ישראל, המערב או גורמים בסוריה. עם זאת צויין כי "התנועה מנהלת חקירה על מנת לגלות מי עומד מאחורי הפשע הנתעב הזה".

בכיר חמאס, עזאת א-רישק, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ההתנקשות בחייו של רנאג'ה היא "פשע שבוצע על ידי פחדנים", ואמר כי התנועה פתחה בחקירה בעניין.

מרבית צמרת חמאס עזבה את סוריה

מרבית צמרת חמאס, שישבה עד כה במפקדה בדמשק בראשות חאלד משעל, עזבה את המדינה עם התפתחות המהומות בסוריה לקראת סוף השנה שעברה. שילוב המהומות האלימות עם היחלשות המשטר שתמך בתנועה הובילו לעזיבת מאות פעילים, שחלקם התגוררו בסוריה עוד מאז שנות ה-90. יש לציין כי התנועה השאירה במדינה נוכחות בסיסית, כדי להמתין ולראות כיצד תיראה סוריה ביום "שאחרי אסד".

זהו אינו המקרה הראשון של חיסול בכיר חמאס מחוץ לגבולות רצועת עזה: בינואר 2010 נמצא בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח, מת בחדרו במלון בדובאי. מספר שבועות לאחר מכן הציגה משטרת דובאי תצלומים ושמות של 27 חשודים בחיסול מבחוח כפי שצולמו במצלמות האבטחה במלון. מפקד המשטרה המקומית, דאחי חלפאן, האשים את המוסד הישראלי כמי שעומד מאחורי החיסול. מבחוח, שהיה מעורב בחטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אילן סעדון ואבי סספורטס בשנת 1989, נקבר בסוריה.

סיקור חיסול אל-מבחוח:
ויקיליקס מדווחים: המוסד הזמין את רצח מבחוח
בבריטניה מעריכים שהמוסד חיסל את מבחוח
תושב ישראל: "אני לא חיסלתי את אל מבחוח"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully