וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק לגיוס חרדים מתחדש: "לא נסבול עוד מריחה"

ראשי המאבק הציגו את עמדתם לקראת פרסום מסקנות ועדת פלסנר לשוויון בנטל: "מאבק ציבורי חריף נגד זחילה של הממשלה למפלגות החרדיות". בבוקר הפגינו חרדים נגד גיוסם בירושלים

מטה המאבק נגד חוק טל יחדש בסוף השבוע את פעולותיו לקראת פרסום מסקנות ועדת פלסנר לקידום שוויון בנטל (ועדת קש"ב) בסוף השבוע, כך הודיעו הבוקר (שני) ראשי המטה במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב. במסיבת העיתונאים הוצגו דרישות המטה לשירות חובה לכל והטלת סנקציות משמעותיות על "משתמטים", זאת במסגרת רשימת עקרונות שהוצגו כתנאי לכל חלופה לחוק טל. ראשי מטה המאבק הזהירו כי "אם תהיה סטייה מעקרונות אלה מתוכנן מאבק ציבורי חריף ונחוש. הציבור לא יסבול עוד זחילה של הממשלה בפני המפלגות החרדיות ועוד מריחה".

אוהל מחאה ברכבת ארלוזרוב- מרכז נגד הארכת תוקפו של חוק טל, ינואר 2012. דרור עינב
ברשימת העקרונות שהציגו ראשי המטה, היו בין היתר חובת שירות בגיל 18, הקצבה של עד אלף פטורים במחזור לתלמידי ישיבות, זכות בחירה ראשית לצה"ל ועוד/דרור עינב

ברשימת העקרונות שהציגו ראשי המטה, היו בין היתר חובת שירות בגיל 18, הקצבה של עד אלף פטורים במחזור לתלמידי ישיבות, זכות בחירה ראשית לצה"ל, אורך שירות שווה לבני כל המגזרים, קיצור משך השירות לכל ושיפור התגמול למשרתים, הרחבת הגיוס באופן מיידי, הקמת מנגנוני פיקוח ומעקב ועוד.

"מגנים פתרון ללא גיוס חובה"

"אנו מגנים בחריפות את הקולות הנשמעים בקואליציה ובוועדה על האפשרות של פתרון ללא גיוס חובה וניסיון להעברת חוק טל ב'. חברי ועדת פלסנר חייבים לזכור את החובה ההיסטורית המוטלת עליהם להפסיק את ההשתמטות והאפליה בין דם לדם", תקפו הדוברים במסיבת העיתונאים, "ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר קדימה שאול מופז חייבים לזכור שיהיה מחיר ציבורי ופוליטי כבד לכל ניסיון למכור את השוויון בנטל כדי לקנות עוד כמה חודשי שלטון". במטה חברים 25 ארגונים, ובהם בין היתר הפורום לשוויון בנטל, המחנה המשותף (מאהל הפראיירים), עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, ישראל חופשית, מכתב השמיניסטים, מועצת התלמידים הארצית, התאחדות הסטודנטים, אגף המשימות בתנועה הקיבוצית המאוחדת, התנועה ליהדות מתקדמת, עולים על מדים ועוד.

שר הפנים, אלי ישי, אמר אתמול (ראשון) בפגישה עם יו"ר ועדת קש"ב האחראית על גיבוש חלופה לחוק טל, ח"כ יוחנן פלסנר, כי סנקציות נגד תלמידי ישיבה שלא התגייסו הן בבחינת "יהרג ובל יעבור" מבחינת ש"ס. בתוך כך, כ-5,000 מפגינים חרדים נאספו היום לפנות בוקר בכיכר השבת בירושלים, במחאה על עבודתה של ועדת פלסנר לקידום השוויון בנטל. המפגינים קראו פרקי תהילים, לבשו שק לאות אבל ותקעו בשופרות. אחד המפגינים, פיני רוזנברג, אמר לקול ישראל כי "הציבור המגוון הענק כאן צועק לא לגיוס אזרחי בשום צורה שהיא. אני קורא לממשלה: במקום להכין מקומות בכלא לסודנים, הכינו מקומות לציבור החרדי שיימלא את הכלא בהמוניו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully