וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה גמליאל: "ועדת פלסנר לא מתייחסת לשירות נשים"

טל שלו

21.6.2012 / 4:07

סגנית השר האשימה את הוועדה המגבשת את החלופה לחוק טל כי "שילוב הנשים אינו נמצא באג'נדה שלה". לדבריה, הענקת משכורת גבוהה בשנה השלישית לשירות בצה"ל תפגע בשוויון

מתחדדת הביקורת המגדרית נגד ועדת פלסנר לקידום השוויון בנטל: גילה גמליאל, סגנית השר לקידום צעירים ונשים במשרד ראש הממשלה, תקפה אמש (רביעי) בחריפות את עבודת הוועדה, וטענה כי "ועדת קש"ב לא מתייחסת לעיצוב שירות הנשים בצה"ל, ונושא שילוב הנשים אינו נמצא באג'נדה של הוועדה".

בהרצאה שנשאה גמליאל בפני סטודנטים באוניברסיטת תל אביב, היא טענה כי המסקנות המתגבשות בוועדה שבראשות חבר הכנסת יוחנן פלסנר (קדימה) יגרמו לחוסר שוויון בין נשים לגברים, בין השאר מכיוון שנשקלת הענקת משכורות גבוהות לחיילים החל מהשנה השלישית לשירות הצבאי, הטבה אשר לא תחול על נשים – שכן רובן משרתות בצה"ל שירות חובה של שנתיים בלבד. "אם לא יתקיים שוויון בין נשים וגברים בצה"ל", אמרה גמליאל, "זאת תהייה שערורייה, המסר שייצא יהיה כי נשים טובות רק כמתנדבות ולא ראויות לשכר".

לא לוקחים בחשבון השלכות מגדריות

בתחילת השבוע, שלחו כ-20 בכירות לשעבר במערכת הביטחון, בהן נציבת השב"ס לשעבר, רב גונדר אורית אדטו, קצינת ח"ן ראשית לשעבר, תא"ל (במיל') ישראלה אורון, והצנזורית הראשית לשעבר, תא"ל (במיל') רחל דולב, לראש הממשלה, לשר הביטחון וליו"ר הוועדה, פלסנר, מכתב המתריע כי גיוס המוני של חרדים עשוי להגביר את הדרת הנשים בצבא ואת הפגיעה בזכויותיהן, והתריעו כי עבודת הוועדה אינה לוקחת בחשבון את ההשלכות המגדריות של גיוס חרדים על תנאי שירותן ושילובן של נשים בתפקידים וביחידות. "כן לשוויון בנטל, לא לפגיעה בשירות הנשים. אין לתקן עוול אחד ביצירת עוול אחר", הייתה כותרת המכתב.

יו"ר קדימה, שאול מופז בוועדה לשיווין בנטל, יוני 2012. עומר מירון
"גמליאל אינה יושבת בדיוני הוועדה ואינה מודעת לזמן הרב שמקדישים חברי הוועדה לעיסוק בנושא". דיוני ועדת פלסנר/עומר מירון

גם גמליאל האשימה את ועדת פלסנר בהתעלמות מהיבטים מגדריים: "ועדה שדנה באופן מקיף בשוויון בנטל אינה יכולה להתעלם מציבור הנשים המהווה מעל 50% מהאוכלוסייה".

היא טענה כי הוועדה מתעלמת ממסקנות ועדת שגב לעיצוב שירות הנשים בצה"ל, שהוגש על ידי ראש אגף כוח אדם לשעבר, אלוף (במיל') יהודה שגב, בספטמבר 2007, שהמליץ על מודל חדש בשיבוץ נשים בצבא, על פיו גברים ונשים "ימוצו לשירות באופן זהה, לפי קריטריונים עניינים המשקפים את צרכי צה"ל, את מרצם, את יכולותיהם ואת תכונותיהם האישיות של המתגייסים", ולא לפי מינם, וכי משך השירות ייקבע על פי התפקיד ולא לפי מין המשרת. גמליאל הוסיפה כי "יש להשוות את משך השירות ולקבוע אותו על בסיס תפקיד ולא על בסיס מגדר. לצערי, השינוי המתבקש לא ימומש גם 'בשעת הכושר' בעת הזו, היות שהנושא של שילוב נשים בצה"ל לא נמצא באג?נדה של הוועדה".

מוועדת פלסנר נמסר בתגובה: "סגנית השר גילה גמליאל אינה יושבת בדיוני הוועדה ואינה מודעת לזמן הרב שמקדישים חברי הוועדה לעיסוק בנושא. יו"ר הוועדה נותן מקום חשוב לנושא סוגיית שילוב וקידום השירות, תוך כדי שמירה על העצמת שילובן וקידומן של הנשים בצה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully