וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבשו שקים לאות אבל: חרדים הפגינו נגד גיוס לצה"ל

25.6.2012 / 8:08

אלפי המפגינים בכיכר השבת בירושלים תקעו בשופר וקראו פרקי תהילים במחאה על עבודת ועדת פלסנר. "במקום להכין מקום בכלא לסודנים, פנו מקום לחרדים שיימלאו את הכלא בהמוניהם"

5,000 מפגינים חרדים נאספו לפנות בוקר (שני) בכיכר השבת בירושלים, במחאה על עבודתה של ועדת פלסנר לקידום השוויון בנטל, אשר אמורה לגבש פתרון לסוגיית גיוס החרדים לצה"ל. המפגינים קראו פרקי תהילים, לבשו שק לאות אבל ותקעו בשופרות. אחד המפגינים, פיני רוזנברג אמר לקול ישראל כי "הציבור המגוון הענק כאן צועק לא לגיוס אזרחי בשום צורה שהיא. אני קורא לממשלה: במקום להכין מקומות בכלא לסודנים, הכינו מקומות לציבור החרדי שיימלא את הכלא בהמוניו".

חרדים הפגינו בירושלים לקראת פרסום מסקנות ועדת פלסנר בכיכר השבת. עומר מירון
"הציבור המגוון הענק כאן צועק לא לגיוס אזרחי בשום צורה שהיא"/עומר מירון

משרד האוצר הציג לפני כשבוע בפני הוועדה את המלצתו בנוגע לחוק החדש שאמור להחליף את חוק טל, במסגרתו הוא מציע לתגבר ולהחריף את האכיפה בכל הנוגע ללומדים בישיבות, ולשנות את שיטת תקצוב הישיבות בצורה הלוקחת בחשבון את התלמידים שמשרתים בצבא ושאינם משרתים. במסגרת תכנית המשרד, מוצע להעניק לישיבה תקצוב עבור התלמיד, גם בזמן שירותו בצבא.

כמו כן, הציע המשרד לתת אפשרות להצהרת גיוס, כאשר תלמיד שיצהיר כי בכוונתו לשרת עד גיל ההחלטה, יקבל תמרוץ גבוה במהלך שנות לימודיו ועד לגיוסו בפועל. אם הוא יצהיר על כוונתו להתגייס אך יבטל בסופו של דבר את גיוסו – על ישיבתו יוטל קנס בסכום כפול מהסכום שקיבלה עבורו. בנוסף, המשרד הציע לפתוח מסלולי שירות נוספים בצבא ובשירות האזרחי עבור הציבור החרדי ולגוונם, תוך שמירת היעד של "נכנס חרדי יוצא חרדי" – כלומר, אם חרדי עוזב יחידה צבאית, מוכרח להיכנס במקומו חרדי אחר, על מנת לשמור על מכסה קבועה. על פי המודל, בחירת מסלולי השירות תיעשה עד גיל 22, כאשר המיצוי לשירות ייעשה עד גיל 23.

אלפי חרדים הפגינו בכיכר השבת בירושלים לקראת פרסום מסקנות פלסנר. עומר מירון
אלפים בכיכר, הבוקר/עומר מירון

אם יעמדו הישיבות ביעדי השירות של מחזור הגיוס, יוכלו התלמידים הנשארים להיכלל במכסת הלומדים הפטורים מהשירות. אם לא - ייקבע מנגנון לזיהוי הזכאים ללימוד, אלה המוגדרים כמתמידים ועילויים, ונגד שאר התלמידים, שאינם זכאים לפטור, ינקטו צעדים אישיים, כמו ביטול הטבות בתחומי הדיור והארנונה, ויוטל עליהם קנס אישי, שייגזר מהתמיכה הממשלתית שהועברה עבורו לישיבות.

יו"ר קדימה, השר שאול מופז, הציג בשבוע שעבר בישיבת סיעת קדימה יעד, לפיו 80 אחוזים מכל מחזור של חרדים יגויסו, בין אם לשירות צבאי ובין אם לשירות אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully