וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

המתח בדרום, אוטובוס התנגש ברכבת, מטוס קרב טורקי יורט על ידי צבא סוריה, דפני ליף נפצעה במהלך הפגנה וצנחן התרסק ומת . אלה היו כותרות השבת

אוטובוס של חברת "אוליבייה" התנגש בצהרי שישי ברכבת סמוך לניצנים בדרום. עשרה מנוסעי האוטובוס נפצעו, תשעה קל ואחד באורח בינוני, וטופלו במקום על ידי פרמדיקים של מגן דוד אדום ומתנדבי "איחוד הצלה". לאחר מכן הם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. ככל הנראה, הרכבת עברה את המפגש עם הכביש המוביל לחוף בצומת ניצנים. אוטובוס של החברה - הנוסעת בעיקר באזור אשדוד - יצא מהיישוב ניצן הסמוך ועליו עשרה נוסעים. בעיקול שבין היישוב לצומת לכיוון דרום, לכיוון כביש 4, הנחצה על ידי פסי הרכבת, היה אור אדום, ונהג האוטובוס חשב ככל הנראה שיוכל להעביר את מלוא אורכו של הרכב עד לאחר קו המחסום, אולם המרחק שהותיר לו הרכב שהיה לפניו, היה קצר מדי. כך נותר חלקו האחורי של האוטובוס על פסי הרכבת. המחסום לא ירד והרכבת שהגיעה התנגשה באוטובוס וגרמה להתהפכותו.

סוריה יירטה מטוס קרב טורקי

צבא אסד הודיע כי הוא יירט ופגע במטוס קרב טורקי מעל המים הטריטוריאליים של סוריה. בהודעת הצבא נכתב כי "מערכות ההגנה האוויריות שלנו זיהו מטרה שחדרה לשטח האווירי הסורי בשעות אחר הצהריים של יום שישי. המערכות יירטו את המטרה ופגעו בה. בבדיקה שנערכה לאחר מכן התברר כי מדובר במטוס של צבא טורקיה".

אחרי דיווחים סותרים בנושא, משרדו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, פרסם הודעה שבה הוא אישר את הדיווח. "מפעולות החיפוש וההצלה שנערכו בשיתוף עם סוריה, לאיתור טייסי המטוס שהתרסק בשטחה, עולה כי כלי הטיס הופל על ידי הצבא הסורי", נמסר בהודעה.

מחר - שפיק יוכרז כמנצח?

אתר החדשות המצרי "אל-אהראם" דיווח כי ועדת הבחירות המרכזית במצרים צפויה להכריז על המועמד לנשיאות וראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, כמנצח בבחירות. הדיווח מסתמך על גורמי ממשל מצרים והוא אומת על ידי גורמים דיפלומטיים מערבים בקהיר שטענו כי "שמעו דברים דומים מחברי ממשלה מצרים בשלושת הימים האחרונים".

על פי הדיווח, ועדת הבחירות תכריז מחר על שפיק כמי שגרף 50.7% מהקולות ובכך ניצח בבחירות את יריבו, מועמד האחים המוסלמים ד"ר מוחמד מורסי. גורמים בוועדת הבחירות המרכזית סרבו לאשר לאתר המצרי את הפרטים. לאור הדיסאינפורמציה הרבה המופצת בימים האחרונים משני מטות המתמודדים, לא מן הנמנע שמדובר במידע בלתי-אמין שהופץ על ידי תומכיו של שפיק.

דפני ליף בגבס

דפני ליף, הפעילה החברתית שנעצרה בשדרות רוטשילד בתל אביב, טוענת כי השוטרים נקטו כלפיה אלימות רבה. עם שחרורה לפנות בוקר (שבת) ממעצר יחד עם חבריה, היא פנתה לחדר המיון. לדבריה, ספגה חבלות במהלך עימותים עם המשטרה, שהוזעקה לסייע לפקחים שפינו את האוהל שניסתה להקים בשדרה. לראייה, הציגה בעמוד האינסטגרם שלה את ידה המגובסת, וכתבה: "[הרופאים] חבשו את היד, הכינו אותי למחר כיום בו הגוף יכאב בעצמה מאוד גבוהה, ועוד רגע מכתב השחרור יגיע. מחבקת את כל מי שהיה היום, כל מי שתמך היום, כל מי שנעצר היום וכל מי שמרגיש שאנחנו חייבים להמשיך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

צנחן התרסק על צלע הר תבור ומת

יורם אגמון, צנחן רחיפה כבן 50 מעפולה, התרסק על צלע הר תבור שבגליל התחתון, צפונית לעמק יזרעאל. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

מחקירה ראשונית של המשטרה, עולה כי אגמון היה חלק מקבוצה של צנחנים שהייתה במקום. בשלב מסוים הוא נקלע לסחרור, אך לא הספיק לפתוח מצנח חלופי, פגע בצלע ההר והתרסק. דובר מד"א גלבוע, שימי פרג'י, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "בסביבות השעה 12:00 קיבלנו דיווח על צנחן בשנות ה-50 לחייו שהתרסק עם המצנח בכיוון הר תבור. כונן שהיה בסמוך לזירה הגיע למקום ראשון והבחין כי הצנחן נמצא ללא הכרה וללא דופק. רופא שהוזעק למקום קבע את מותו והגופה נשלחה לבית החולים".

רקטה פגעה במפעל בשדרות; צה"ל פגע בחוליית מחבלים

ובדרום - הירי ממשיך: רקטת קסאם פגעה הבוקר (שבת) במפעל באזור שדרות, והתפוצצה בתוכו, לאחר שחדרה את הגג. אדם כבן 50, העובד המפעל, נפצע באורח קל-בינוני ומספר בני אדם נוספים לקו בחרדה. צוות של מגן דוד אדום פינה את הפצוע, עם רסיסים בצוואר ובבטן, לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון, כשהוא בהכרה מלאה. נזק נגרם למפעל. חיל האוויר פגע בחוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, אשר עסקה בהכנות אחרונות לפני שיגור רקטה לעבר שטח ישראל. מוקדם יותר מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני נהרג ועשרה נפצעו בתקיפה, במערב העיר עזה. לפי הדיווח, כלי טיס ישראלי שיגר טיל לעבר אופנוע שנע באזור וכתוצאה נהרג הפלסטיני. טרם נמסר שמו. בכך עולה מניין ההרוגים היום לחמישה, בהם - לטענת הפלסטינים - גם ילד בן 4.
בעקבות המשך שיגורי הרקטות לעבר יישובי דרום הארץ קיים שר הביטחון, אהוד ברק, הערכת מצב במשרד הביטחון שבקריה בתל אביב, במהלכה מציג הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, פעולות אפשריות לתגובה נגד חמאס ושאר ארגוני הטרור. כמו כן, בדיון השתתפו קצינים נוספים וראשי מערכת המודיעין. הערכת המצב התקיימה לאחר שבשעות אחר הצהריים ביקר הרמטכ"ל באוגדת עזה ונפגש עם ראשי רשויות בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully