וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 פצועים בהתנגשות רכבת באוטובוס בדרום

יהושע בריינר ורמי שני

22.6.2012 / 15:30

רכבת התנגשה באוטובוס שככל הנראה עבר באדום ליד ניצנים. תשעה מנוסעי האוטובוס נפצעו קל ואחד בינוני. נהג האוטובוס: "מחסום הרכבת ירד במפתיע". ראש המועצה: "התרענו מאסון"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

עשרה בני אדם נפצעו בצהריים (שישי) בהתנגשות אוטובוס של חברת "אוליבייה" ברכבת סמוך לניצנים בדרום. עשרה מנוסעי האוטובוס נפצעו, תשעה קל ואחד באורח בינוני, וטופלו במקום על ידי פרמדיקים של מגן דוד אדום ומתנדבי "איחוד הצלה". לאחר מכן הם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון.

רכבת התנגשה באוטובוס סמוך לניצנים, עשרה נפצעו קל. דייב בוימוביץ'
זירת התאונה/דייב בוימוביץ'

ככל הנראה, הרכבת עברה את המפגש עם הכביש המוביל לחוף בצומת ניצנים. אוטובוס של החברה - הנוסעת בעיקר באזור אשדוד - יצא מהיישוב ניצן הסמוך ועליו עשרה נוסעים. בעיקול שבין היישוב לצומת לכיוון דרום, לכיוון כביש 4, הנחצה על ידי פסי הרכבת, היה אור אדום, ונהג האוטובוס חשב ככל הנראה שיוכל להעביר את מלוא אורכו של הרכב עד לאחר קו המחסום, אולם המרחק שהותיר לו הרכב שהיה לפניו, היה קצר מדי. כך נותר חלקו האחורי של האוטובוס על פסי הרכבת. המחסום לא ירד והרכבת שהגיעה התנגשה באוטובוס וגרמה להתהפכותו. בשעה זו נחקר נהג הקטר, שככל כנראה האט את מהירות הנסיעה של הרכבת לאחר שהבחין במתרחש, וכך מנע פגיעה חמורה יותר. נהג האוטובוס מעט בהלם, ונפגע באורח קל מאוד. לאחר התאונה, אמר נהג האוטובוס כי "המחסום ירד במפתיע". כתוצאה מהתאונה, הופסקה תנועת הרכבות מאשקלון צפונה ובצומת עצמו מורגשים עומסי תנועה כבדים לכיוון דרום.

בעקבות האירוע, שר התחבורה ישראל כץ מינה ועדת לחקירת נסיבות התאונה. הוועדה תערוך בדיקה מקיפה לנסיבות התאונה ותגיש את המלצותיה תוך שבעה ימים, נמסר.

רכבת התנגשה באוטובוס סמוך לניצנים, עשרה נפצעו קל. דייב בוימוביץ'
תנועת הרכבות מאשקלון צפונה הופסקה ובצומת עצמו מורגשים עומסי תנועה כבדים לכיוון דרום/דייב בוימוביץ'

ניצב ברונו שטיין אמר לוואלה! חדשות כי "קרה לנו מזל גדול. למזלנו הפגיעה היא בחלק האחורי של האוטובוס על אף ההתהפכות. ברור לנו לחלוטין שהאוטובוס היה במפגש כשהחלק האחורי על המסילה". לדבריו, "אנשים צריכים להבין שבמפגש רכבות צריך להישמע להוראות ולא לנסות לגנוב פסים. המחסום היה תקין".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר לוואלה! חדשות כי "אנו מתריעים הרבה שנים על העובדה שהצומת הזה מסוכן. רק לפני שלושה ימים שר התחבורה ישראל כץ הגיע לכאן והצגתי לפניו את הסכנה הבטיחותית במקום. אתמול היה כאן מנכ"ל משרד התחבורה יחד עם כל אנשי צוותו וכשהוא ראה כיצד מתנהלים כאן כלי הרכב והאטובוסים מול הרכבת הוא אמר כי יש לשפר את תשתיות הכביש לפני שיהיה כאן אסון. התרענו על הסכנה".

זירת התאונה

לפני כשבוע נהרג הולך רגל מפגיעת רכבת שנסעה מכיוון צפון, כחמישים מטרים סמוך לתחנת הרכבת בחדרה. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום מצא את הגבר, תושב המקום בן 26, ללא רוח חיים. לדברי רכבת ישראל, ככל הנראה מדובר בהתאבדות. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.

רכבת התנגשה באוטובוס סמוך לניצנים, עשרה נפצעו קל. דייב בוימוביץ'
"אנשים צריכים להבין שבמפגש רכבות צריך להישמע להוראות ולא לנסות לגנוב פסים. המחסום היה תקין"/דייב בוימוביץ'

לקריאה נוספת
בינואר: 2 נפצעו בהתנגשות רכבת במונית שפרצה מחסום בלוד

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully