וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פגע בחוליית מחבלים שהתכוננה לשיגור רקטה

חיל האוויר תקף שוב בעזה וזיהה פגיעה, במהלך עוד יום של ירי לעבר הדרום. הפלסטינים דיווחו על הרוג ו-10 פצועים. שר הביטחון ברק מקיים עם הרמטכ"ל גנץ הערכת מצב בקריה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, דו"ץ, עריכה: יותם בן-דוד)

יום לא שקט בגבול הדרום: חיל האוויר פגע לפני זמן קצר (שבת) בחוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, אשר עסקה בהכנות אחרונות לפני שיגור רקטה לעבר שטח ישראל. "צה"ל ימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר מדובר צה"ל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהשתתף בהערכת המצב אמר כי "על צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה כדי לשמור על ביטחון תושבי הדרום".

מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני נהרג ועשרה נפצעו בתקיפה, במערב העיר עזה. לפי הדיווח, כלי טיס ישראלי שיגר טיל לעבר אופנוע שנע באזור וכתוצאה נהרג הפלסטיני. טרם נמסר שמו. בכך עולה מניין ההרוגים היום לחמישה, בהם - לטענת הפלסטינים -גם ילד בן 4.

בעקבות המשך שיגורי הרקטות לעבר יישובי דרום הארץ מקיים בשעה זו שר הביטחון, אהוד ברק, הערכת מצב במשרד הביטחון שבקריה בתל אביב, במהלכה מציג הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, פעולות אפשריות לתגובה נגד חמאס ושאר ארגוני הטרור. כמו כן, בדיון משתתפים קצינים נוספים וראשי מערכת המודיעין. הערכת המצב מתקיימת לאחר שבשעות אחר הצהריים ביקר הרמטכ"ל באוגדת עזה ונפגש עם ראשי רשויות בדרום. הלימודים במוסדות החינוך בדרום יתקיימו מחר כסדרם.

מפקדה של חמאס במרכז רצועת עזה, שהופצצה על ידי צה"ל. שבת, 23 ביוני. רויטרס
מפקדה של חמאס בעזה שהופצצה על ידי צה"ל, הבוקר/רויטרס

מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים על ילד בן ארבע, מעתז סואף, שנפגע מירי פגז ארטילריה שירה צה"ל לעבר אזור חאן יונס שבדרום הרצועה. ככל הנראה, אביו של הילד נפצע באורח קשה. בדובר צה"ל הכחישו את הדיווח וטענו כי לא הייתה כלל תקיפה באזור בזמן זה. לצד זאת, דווח כי בבוקר מת ג'מאל אבו קאדוס, צעיר כבן 20, שנפצע בתקיפה בצפון הרצועה. בסך הכל, מאז תחילת סבב ההסלמה האחרון שהחל ביום שני, דיווחו הפלסטינים על 16 הרוגים בקרבם, ו-73 פצועים.

הבוקר: פצוע קל-בינוני מפגיעת רקטה במפעל בשדרות

סמוך לשעה 11:00 שוגרו שתי רקטות לעבר דרום הארץ, ומערכת כיפת ברזל יירטה אותן מעל הערים נתיבות ושדרות. ארבע רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול, אך אלו לא גרמו לנפגעים או נזק.

בנוסף, הבוקר התפוצצה במפעל באזור שדרות, והתפוצצה בתוכו, לאחר שחדרה את הגג. אדם כבן 50, העובד המפעל, נפצע באורח קל-בינוני ומספר בני אדם נוספים לקו בחרדה. צוות של מגן דוד אדום פינה את הפצוע, עם רסיסים בצוואר ובבטן, לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון, כשהוא בהכרה מלאה. למפעל נגרם נזק.

לקריאה נוספת:
יירוטים מעל נתיבות ושדרות; דיווח: בן 4 נהרג בעזה
רקטה פגעה במפעל באזור שדרות: בן 50 נפצע קל-בינוני
בצה"ל מבהירים: "אם הירי יימשך, נגיב בצורה קשה"

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully