וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מבהירים: "אם הירי יימשך, נגיב בצורה קשה"

23.6.2012 / 9:53

לאחר חידוש ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום, במערכת הביטחון ובצה"ל מבהירים כי חמאס הוא האחראי הבלעדי וכי נדרשת תגובה קשה: "ארגוני הטרור לא סרים למרותו של חמאס"

על רקע חידוש הירי הרקטי לעבר יישובי הדרום, בצה?ל ובמערכת הביטחון מבהירים כי לא יישבו בשקט וכי אם יידרש, התגובה תהיה קשה יותר משהייתה עד כה. גורם ביטחוני בכיר הסביר הבוקר (שבת) כי חמאס הוא האחראי הבלעדי לירי. "ארגוני הטרור, שלא סרים למרותו של חמאס, מנסים לגרור אותנו למאבק רחב ולהסלמה אלימה", אמר הבכיר. "מרגע שחמאס מצטרף לסבב ולא משתלט על כוחותיו, המצב משתנה. אף אחד לא יגרור את צה"ל לתוך גל של אלימות ואם נרצה לפתוח במערכה, נעשה זאת מתוך שיקול דעת והיגיון במועד שאנחנו נבחר. אין ספק שנדרשת תגובה קשה נגד המשך שיגורי הרקטות".

גם בפיקוד דרום תולים את האשמה בארגון הטרור הגדול ברצועה. "יש כתובת אחת ברצועת עזה - והיא ארגון חמאס", אמר קצין בכיר בפיקוד. "הוא האחראי לכל מה שנעשה ויוצא מהרצועה. אם ההתקפות על אזרחי המדינה יימשכו, לא נשב בשקט וצה?ל יגיב בעוצמה רבה". במקביל, במערכת הביטחון שיבחו את תפקודו של הרמטכ"ל בני גנץ, שמבקר לעתים תכופות באוגדת עזה, בניגוד לקודמיו, וער לשינויים שמתרחשים באזור. "הרמטכ"ל מחובר מאוד למה שקורה ברצועה", נאמר. "בחודשים האחרונים הועלו מספר הצעות לתגובה לירי, שנדחו על ידי הדרג המדיני, אך אם המצב יימשך, לא יהיה מנוס מלהגיב בצורה שונה".

כאמור, ירי הרקטות חודש הבוקר, זאת לאחר שצה"ל תקף הלילה שלושה יעדים ברצועה. כלי הטיס של חיל האוויר תקפו שני בסיסי טרור בצפון הרצועה ובסיס טרור נוסף בדרומה. דובר צה"ל הודיע כי זוהו פגיעות במטרות. גורמי רפואה מטעם חמאס טענו כי לפחות 17 בני אדם נפצעו בשלוש התקיפות. מוקדם יותר, דיווחו הפלסטינים כי שלושה בני אדם נפצעו בתקיפת צה"ל בצפון-מערב העיר עזה.

אמש תקפו כלי טיס של חיל האוויר חוליית משגרי רקטות באזור בית לאהיא שבצפון הרצועה. זאת בתגובה לירי ארבע רקטות קסאם לעבר ישראל. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל, וימשיך לפעול נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully