וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף חוליית משגרים בעזה, פלסטיני נהרג

הירי הגיע בתגובה לירי הרקטות לעבר אשקלון בלילה. מקורות פלסטינים דיווחו כי התקיפה כוונה לעבר מחנה פליטים במרכז הרצועה, וכתוצאה מכך נהרג אחד ושניים נפצעו

חיל האוויר תקף היום (שישי) חולית משגרי רקטות במרכז רצועת עזה, לאחר שבלילה האחרון הופר השקט הקצר שהושג בסבב ההסלמה הנוכחי, עם ירי שלוש רקטות לעבר אשקלון. מקורות פלסטינים דיווח כי התקיפה כוונה לעבר מחנה הפליטים אל בורייש שבמרכז הרצועה, וכי נהרג פלסטיני אחד, קסאם אחמד בן 24, ונפצעו שניים אחרים.

מדובר צה"ל נמסר: "כלי טיס של חיל-האוויר תקף לפני זמן קצר במרכז רצועת עזה חוליית מחבלים שעסקה בהכנות לשיגור ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל". עוד נמסר כי "זוהתה פגיעה".

מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" הצליחה אמש ליירט בהצלחה רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר העיר. שתי רקטות נוספות ששוגרו לעבר התפוצצו בשטחי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

יירוט של כיפת ברזל באשדוד, מרץ 2012. AP
מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת מעל העיר אשקלון/AP

בסך הכל, יותר מ-140 רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר שטח ישראל בימים האחרונים. אתמול הושבתה מערכת החינוך באשקלון בשל ירי הגראדים לעבר העיר, אך היום שבו הלימודים לסדרם. "הרגשתי לא בטוחה בימים האלה. כי כל הזמן היה 'צבע אדום' וזה היה עם בומים נורא חזקים", סיפרה נועה, בת שמונה וחצי מקיבוץ נתיב העשרה. "גם היום רציתי לישון בממ"ד, אבל אבא אמר שיש הפסקת אש ואני יכולה לישון במיטה שלי. אני מאמינה שזה נגמר".

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיש אתמול תלונה למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בעקבות הירי בימים האחרונים. "כל עוד לא ישרור שקט ביישובי דרום ישראל, לא תשקוט גם עזה. חייהם של כמיליון אזרחים ישראליים משותקים. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחיה", כתב פרושאור בתלונה הרשמית. עם זאת, הבוקר, בריאיון לקול ישראל, אמר כי אין ביטחון שהתלונה תניב פעולה כלשהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully