וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט הופר: גראד יורט על ידי כיפת ברזל מעל אשקלון

רמי שני

22.6.2012 / 8:01

הלימודים באשקלון מתקיימים הבוקר כסדרם. אמש, כיפת ברזל יירטה רקטה בשמי העיר ששוגרה מרצועת עזה, ושתי רקטות נוספות התפוצצו בקרבת מקום. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים

בוקר מתוח בדרום: הלימודים באשקלון מתקיימים היום (שישי) כסדרם. אתמול, מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" הצליחה ליירט בהצלחה רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר העיר. שתי רקטות נוספות ששוגרה לעבר התפוצצו בשטחי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים

בסך הכל, יותר מ-140 רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר שטח ישראל בימים האחרונים. אמש הושבתה מערכת החינוך באשקלון בשל ירי הגראדים לעבר העיר. "הרגשתי לא בטוחה בימים האלה. כי כל הזמן היה 'צבע אדום' וזה היה עם בומים נורא חזקים", סיפרה נועה, בת שמונה וחצי מקיבוץ נתיב העשרה. "גם היום רציתי לישון בממ"ד, אבל אבא אמר שיש הפסקת אש ואני יכולה לישון במיטה שלי. אני מאמינה שזה נגמר".

"אני לא חושש, לפעמים אני מפחד, רק כשיש בום חזק וזה קרוב לבית שלי. אבל עדיין מה שחשוב שאני עם אבא או אמא שלי בממ"ד", הוסיף אמש אריאל, בן שבע מאשקלון. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר: "אני ישן תמיד בממ"ד. אני אלך לבית הספר, אני אהיה בטוח, יש לי שם מקלט. אם אני רחוק מבית הספר אני יכול ללכת להתחבא אצל אבא שלי או לשכב על ארבע ולשים את הידיים על הראש".

"כל עוד לא ישרור שקט בישראל, לא תשקוט גם עזה"

אמש, הגיש שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תלונה למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בעקבות הירי בימים האחרונים. "כל עוד לא ישרור שקט ביישובי דרום ישראל, לא תשקוט גם עזה. חייהם של כמיליון אזרחים ישראליים משותקים. ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחיה", כתב פרושאור בתלונה הרשמית. עם זאת, הבוקר, בריאיון לקול ישראל, אמר כי אין ביטחון שהתלונה תניב פעולה כלשהי.

בתלונה שהגיש, הדגיש פרושאור את "המצב האבסורדי בו ישראל משתפת פעולה באופן מלא עם האו"ם ומאפשרת כניסת ציוד אזרחי והומניטרי לעזה, ובתמורה נשק ממשיך לזרום לרצועה ורקטות נורות לעבר שטח ישראל". פרושאור קרא למועצת הביטחון למלא את חובתה ולגנות את המשך הירי מהרצועה: "מועצת הביטחון, המוטרדת כל כך ממצבם ורווחתם של תושבי רצועת עזה, חייבת להכיר בכך שמצבם לא ישתנה כל עוד החמאס משתמש בהם כמגן אנושי לירי לעבר שטח ישראל".

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
השקט חזר? הלימודים באשקלון יתקיימו מחר כסדרם
הירי לדרום נמשך: 11 רקטות מעזה, 4 מהן לאשקלון
פרשנות: ההסלמה בדרום מוכיחה - האסטרטגיה של צה"ל כשלה

(עדכון קודם: 03:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully