וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לדרום נמשך: 11 רקטות מעזה, 4 מהן לאשקלון

מאז החלה ההסלמה שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה כ-120 רקטות ופצצות מרגמה, 2 יורטו. חמאס הודיע כי הוא מוכן להפסקת אש. הלימודים בעוטף עזה יתקיימו בבתי ספר ממוגנים בלבד

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

האש בדרום נמשכת: 11 רקטות נורו מרצועת עזה מאז שעות ערב האתמול (רביעי). שבע מהרקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול, ושתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. רקטה נוספת נחתה באזור העיר אשקלון. כל הנפילות לא גרמו לנזק או לנפגעים. בסך הכל נפלו ביממה האחרונה בשטח ישראל למעלה מ-65 רקטות.

בשלושת הימים האחרונים נפלו כ-120 רקטות ופצצות מרגמה ביישובי עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל, שהוצבה בנתיבות, הצליחה לבצע שני ירוטים מוצלחים של רקטות שכוונו לעבר אזורים מאוכלסים. מן העבר השני, חיל האוויר תקף מתחילת האירועים תשע פעמים יעדים ברצועת עזה, כאשר חמש מהתקיפות אירעו במהלך היום. מהתקיפות נהרג פעיל ג'יהאד עולמי, שלדברי צה"ל היה מעורב בפיגוע בגבול ישראל-מצרים בתחילת השבוע, וכן קיפח את חייו ילד בן 14.

במקביל, הודיע חמאס כי הוא מוכן להפסיק את ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. "התגובה למאמצים המצרים, אנו וההתנגדות החמושה מתחייבים בזאת להפסיק את סבב האלימות הנוכחי, כל עוד הכיבוש יחדול מתוקפנותו", נמסר בהודעת הזרוע הצבאית של הארגון.

מאז שעות הערב נפלו ביישובי הדרום כ-15 רקטות ופצמ"רים, שהתפוצצו בשטחים פתוחים. למעט נזק שנגרם למבנה חממה במועצה האזורית חוף אשקלון, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בכל אחת מהנפילות האחרונות. מוקדם יותר פגעה רקטת קסאם בבית ביישוב במועצה האזורית שדות נגב, מבלי לגרום לנפגעים וכן חמש נוספות התפוצצו בשטח קיבוץ במועצה אזורית אשכול וגרמו לנזק לכלי רכב ואף לנפגעי חרדה.

הלימודים יתקיימו בבתי ספר ממוגנים בלבד

במקביל, חיל האוויר תקף הערב שני בסיסי אימונים של חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהו פגיעות במטרות. מקורות פלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף שני מוצבים של הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - האחד במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה והשני ממזרח לג'בליא שבצפון רצועת עזה. לפי הדיווחים הפלסטיניים, לא היו נפגעים כתוצאה מהתקיפות.

בעקבות החרפת הירי לעבר יישובי הדרום, חידד פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות לאזרחים. על פי ההנחיות, תושבים המתגוררים ביישובים בטווח של עד 15 קילומטרים מרצועת עזה, ייכנסו למרחב המוגן בתוך פרק הזמן המוגדר העומד לרשותם, בעת הישמע אזעקה או קול נפץ.

עוד הנחה הפיקוד, להימנע מהתקהלויות והתכנסויות של מעל ל-500 בני אדם בשטחים פתוחים או סגורים. עם זאת, לא הגביל הפיקוד את התנועה במרכזי קניות או את הלימודים במוסדות החינוך. באשר לאוכלוסייה המתגוררת בטווח של עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה, הנחה פיקוד העורף לקיים את הלימודים בבתי ספר ממוגנים בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully