וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פעיל ג'יהאד ונער בן 14 נהרגו בתקיפה בעזה

לדברי צה"ל, הפעיל היה מעורב בפיגוע השבוע בגבול מצרים. אביו של הנער ומבוגר נוסף נפצעו, כך לפי מקורות פלסטינים. במקביל, רקטת קסאם פגעה בבית בשדות נגב, אין נפגעים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

מקורות פלסטינים דיווחו היום (רביעי) כי ילד פלסטיני בן 14 נהרג ושני פלסטינים מבוגרים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח קשה, בתקיפה של צה"ל לעבר שכונת זייתון שבדרומה של העיר עזה. לפי הדיווח, מטוס ישראלי שיגר טיל לעבר קבוצת פלסטינים בדרום העיר וכתוצאה מכך נהרג הילד הפלסטיני.

מוקדם יותר חיסל חיל האוויר פעיל ג'יהאד עולמי שלדברי צה"ל היה מעורב בפיגוע בגבול ישראל-מצרים בתחילת השבוע, במהלכו נהרג מנהל העבודה של הגדר, תושב חיפה. הפעיל חוסל לאחר ששירות הביטחון הכללי הצליח לאתר מידע מדויק אודות התשתית הארגונית שהובילה לביצוע הפיגוע. מקורות ברצועה דיווחו כי ההרוג הוא ראלב ארמילאת, בן 21, תושב רפיח, ככל הנראה פעיל בכיר בארגון החדש "מועצת השורא של המוג'אהידין בבית המקדש". מדובר בארגון שנטל אתמול אחריות על הפיגוע בגבול ומזוהה עם אל-קאעדה.

בתוך כך, כיפת ברזל יירטה היום רקטת קסאם שכוונתה לעבר שטח מאוכלס בדרום הארץ. משעות הבוקר שוגרו 25 רקטות שנחתו בשטח ישראל. בתגובה תקף חיל האוויר שמונה יעדים ברצועת עזה, כאשר ארבע מהתקיפות בוצעו היום. בין היתר, רקטת קסאם פגעה בבית ביישוב במועצה האזורית שדות נגב, מבלי לגרום לנפגעים, חמש נוספות התפוצצו בשטח קיבוץ במועצה אזורית אשכול וגרמו לנזק לכלי רכב ואף לנפגעי חרדה. האחרות התפוצצו בשטחים פתוחים.

רקטה נפלה במועצה אזורית אשכול, דרום, יוני 2012. שי מכלוף
השריפה שפרצה בקיבוץ באשכול, אחר הצהריים/שי מכלוף

לפי הדיווחים, הוא נהרג כאשר רכב על אופנוע מצפון לרפיח שבדרום רצועת עזה. שני פלסטינים נוספים נפצעו בתקיפה, בהם אחד קשה, והם הועברו לבית החולים. ממערכת הביטחון נמסר כי הפצוע קשה הוא מוחמד רשואן, בן 26 תושב רפיח המערבית. על פי המידע שהגיע לשב"כ, מדובר בפעיל מרכזי בפיגוע שאירע בגבול מצרים. בשב"כ סירבו לציין את אופן מעורבותו, אך ציינו כי הוא חבר בכיר בארגון הטרור "טוח'יד וג'יהאד" – ארגון הפועל במסגרת הג'יהאד העולמי, בין היתר נגד ישראל אך גם נגד חמאס, המגדיר את הארגון כ"ארגון סורר". ההרוג בתקיפה מוגדר כסייען שלו בתשתית הצבאית.

מדובר בארגון המקדם תפיסה רדיקלית, קיצונית יותר מהתפיסה של חמאס והג'יהאד האיסלמי. רשואן היה אחראי להעברת מטענים לפעילים, שיגור רקטות, ירי צליפה והעברת אנשים דרך המנהרות פנימה והחוצה מהרצועה.

נפילת רקטה. דייב בוימוביץ'
הבית שנפגע מרקטה, במועצה האזורית שדות נגב/דייב בוימוביץ'

שירות הביטחון הכללי התריע כי התשתית שהוציאה את הפיגוע בגבול עדיין פועלת, ובשל כך עשויה להוציא פיגועים בקרוב נגד אזרחי ישראל וחייל צה"ל. יצוין כי אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, הנחה בתום הערכת מצב לסגור את כביש 12 לתנועה והזהיר מפני ירידה מהכביש אל הגדר באזורים הנלווים.

במקביל, נמשך הירי לעבר ישובי הדרום. חמש רקטות קסאם התפוצצו בתוך אחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול. מספר בני אדם לקו בחרדה. כתוצאה מהנפילות נגרם נזק לכלי רכב מרסיסים ואש התלקחה בשטח פתוח. לא היתה התרעה לפני נפילת הרקטות. הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - הודיעה כי ירתה במהלך היום תשע רקטות לעבר מעבר סופה. כשעה לאחר מכן, בסביבות השעה 14:00, נורו לעבר שטח ישראל חמש רקטות נוספות - ארבע מהן התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה אזורית שדות נגב מבלי לגרום לנזק או לנפגעים ואילו החמישית התפוצצה בשטח פתוח בחוף אשקלון מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

רקטה נפלה במועצה אזורית אשכול, דרום, יוני 2012. שי מכלוף
נזק לכלי רכב. אחר הצהריים בקיבוץ באשכול/שי מכלוף

הבוקר: רקטת גראד התפוצצה ליד באר שבע

הבוקר התפוצצה רקטת גראד בשטח פתוח סמוך לבאר שבע ועוד כעשר רקטות ופצצות מרגמה נפלו ביישובי עוטף עזה. אחת מהרקטות גרמה נזק לבית אריזה באחד היישובים.

תושבי היישובים בטווח של 7-15 קילומטר מרצועת עזה נקראים להיכנס למרחב המוגן בהישמע אזעקה או קול נפץ. לא יתקיימו התקהלויות והתכנסויות מעל 500 איש בשטח פתוח וסגור. תושבים בטווח של עד 7 קילומטר מרצועת עזה נקראים גם כן בהישמע אזעקה או קול נפץ, להיכנס למרחב המוגן. הלימודים באזור זה מתקיימים בבתי ספר ממוגנים בלבד. באזור זה חל איסור לקיים אירועים בשטח פתוח, ואירועים אחרים יתקיימו סמוך למרחבים מוגנים בלבד.

הלילה תקפו כוחות צה"ל שבעה מוקדים ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה. מקורות פלסטיניים דיווחו כי צה"ל תקף מוצב צבאי של חמאס בדרום הרצועה ומוצב נוסף בצפונה. עוד דווח כי צה"ל ירה לעבר שטחים חקלאיים ובתי תושבים במרכז הרצועה. בכל התקיפות לא דווח על הרוגים אלא על פצועים בלבד, וכן על נזק למוצבים ולמבנים שנפגעו.

אמש פגעה רקטת קסאם במבנה במועצה האזורית חוף אשקלון. כתוצאה מכך, קצין ושלושה שוטרי מג"ב נפצעו מרסיסים, בהם אחד בינוני עד קשה ושלושה קל, ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בנוסף, נזק נגרם לכמה מבנים במקום. השלושה נפגעו בעת שהיו בדרכם למרחב המוגן.

הפצוע שנפצע באורח בינוני עד קשה יצא מחדר הניתוח, הועבר לחדר התאוששות ומאושפז במחלקה האורתופדית. יחד איתו נמצא עוד פצוע קל. שני הפצועים האחרים מאושפזים במחלקה הכירורגית בבית החולים.

(עדכון ראשון - 12:44)

עוד בנושא
רקטת גראד התפוצצה ליד באר שבע, צה"ל תקף ברצועה
קסאם פגע במועצת חוף אשקלון, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו
למעלה מ-40 רקטות ביממה; "תינוקת נהרגה בעזה"

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il
לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully