וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטת גראד התפוצצה ליד באר שבע, צה"ל תקף ברצועה

רמי שני

20.6.2012 / 8:25

אחרי פציעתם אמש של שוטרי מג"ב, נמשך הירי גם היום לעבר יישובי הדרום. יותר מעשר רקטות נורו מאז הבוקר ואחת מהן גרמה נזק לבית אריזה. חיל האוויר תקף בשבעה מוקדים

הירי לעבר הדרום נמשך: רקטת גראד התפוצצה הבוקר (רביעי) בשטח פתוח סמוך לבאר שבע. בנוסף, שתי רקטות נורו לעבר המועצה אזורית אשכול. בכל המקרים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

במהלך הלילה והבוקר נורו עוד שמונה רקטות ופצצות לעבר יישובי עוטף עזה. הרקטות שוגרו לעבר שטחים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. אחת מהרקטות גרמה נזק לבית אריזה באחד היישובים.

תושבי אזור עוטף עזה הונחו לשהות בסמיכות למרחבים מוגנים והלימודים במרחב עוטף עזה יתקיימו היום בבתי ספר ממוגנים בלבד. במועצה האזורית שדות נגב החליט ועד ההורים לא לקיים את הלימודים מאחר שאין מיגוניות בבית הספר. אירועים יתקיימו בזמינות למרחבים מוגנים ולא בשטח פתוח.

במקביל, תקפו הלילה כוחות צה"ל שבעה מוקדים ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה. מקורות פלסטיניים דיווחו כי צה"ל תקף מוצב צבאי של חמאס בדרום הרצועה ומוצב נוסף בצפונה. עוד דווח כי צה"ל ירה לעבר שטחים חקלאיים ובתי תושבים במרכז הרצועה. בכל התקיפות לא דווח על הרוגים אלא על פצועים בלבד, וכן על נזק למוצבים ולמבנים שנפגעו.

רקטת קסאם פגעה במבנה במועצה האזורית חוף אשקלון, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו, יוני 2012. דייב בוימוביץ, דייב בוימוביץ'
מקום פגיעת רקטה אמש בחוף אשקלון/דייב בוימוביץ', דייב בוימוביץ

אמש: 4 שוטרי מג"ב נפצעו מירי רקטה

אמש פגעה רקטת קסאם במבנה במועצה האזורית חוף אשקלון. כתוצאה מכך, קצין ושלושה שוטרי מג"ב נפצעו מרסיסים, בהם אחד בינוני עד קשה ושלושה קל, ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בנוסף, נזק נגרם לכמה מבנים במקום. השלושה נפגעו בעת שהיו בדרכם למרחב המוגן. ביממה האחרונה נורו יותר מ-40 רקטות ופצצות מרגמה.

הפצוע שנפצע באורח בינוני עד קשה יצא מחדר הניתוח, הועבר לחדר התאוששות ומאושפז במחלקה האורתופדית. יחד איתו נמצא עוד פצוע קל. שני הפצועים האחרים מאושפזים במחלקה הכירורגית בבית החולים.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הגיעו לזירת הנפילה והתעדכנו בפרטי האירוע. "המספרים הגדולים של רקטות שנפלו היום החזירו אותנו לתקופות שבהן היו פה נפילות רבות ברצף של ימים", אמר אמש דנינו, "כתוצאה מההסלמה נכנסנו להיערכות, והנחתי את הכוחות להיערך בכוננות מוגברת לקראת הימים הקרובים".

המפכ"ל הביע תקווה כי סבב האלימות האחרון לא יימשך והשקט יחזור בקרוב, אך הוסיף: "אנחנו נערכים לכל אפשרות שההסלמה הזאת תימשך, גם במספרים גם בטווחים וגם
במרחקים. נתתי הנחיה לתגבר את הכוחות, שיגיעו כבר במהלך הלילה כדי לעזור פה לכל המחוז".

ארצות הברית גינתה הלילה בחריפות את ירי הרקטות מרצועת עזה, שלדבריה "הסלים בצורה דרמטית ומסוכנת ביממה האחרונה". בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ האמריקאי נמסר כי "כפי שציינו פעמים רבות, אין כל הצדקה לפגיעה מכוונת באזרחים תמימים. אנו קוראים לכל האחראים לנקוט בפעולה מיידית על מנת לשים קץ למעשים הפחדניים הללו. אנו מביעים צער על הפציעות כתוצאה מהאלימות היום. על מנת להימנע מהסלמה נוספת, אנו מעודדים את שני הצדדים לנהוג באיפוק".

עוד בנושא
קסאם פגע במבנה במועצת חוף אשקלון, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו
למעלה מ-40 רקטות ביממה; "תינוקת נהרגה בעזה"
הסבב נמשך: צה"ל תקף ברצועה, שני פלסטינים נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully