וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט חזר? הלימודים באשקלון יתקיימו מחר כסדרם

הלימודים יחודשו לאחר שהושבתו היום בבתי הספר היסודיים והגנים בעיר, בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה. גורם ביטחוני העריך: "חצי האי סיני הפך לגן עדן לאנשי ג'יהאד עולמי"

מערכת החינוך בעיר אשקלון שהושבתה היום (חמישי) לאור ירי הרקטות לעבר העיר, תשוב מחר לפעול כסדרה, לאור הערכות מצב שהתקיימו בעיר. בעקבות החרפת הירי לעבר יישובי הדרום, חידד פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות לאזרחים, כאשר ביישובי עוטף עזה, המרוחקים עד שבעה קילומטרים מרצועת עזה, ימשיכו הלימודים להתקיים בבתי הספר הממוגנים בלבד.

ירי לעבר שטח במועצה אזורית חוף אשקלון. יאיר פרקש - סוכנות הידיעות "חדשות 24", חדשות 24
תלמידי היסודי והגנים ילמדו מחר כרגיל. הרס לאחר פיצוץ רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון/חדשות 24, יאיר פרקש - סוכנות הידיעות "חדשות 24"

על פי ההנחיות, תושבים המתגוררים ביישובים בטווח של עד 15 קילומטרים מרצועת עזה, ייכנסו למרחב המוגן בתוך פרק הזמן המוגדר העומד לרשותם, בעת הישמע אזעקה או קול נפץ. עוד הנחה הפיקוד, להימנע מהתקהלויות והתכנסויות של מעל ל-500 בני אדם בשטחים פתוחים או סגורים.

בשלושת הימים האחרונים נפלו כ-120 רקטות ופצצות מרגמה ביישובי עוטף עזה. מערכת כיפת ברזל, שהוצבה בנתיבות, הצליחה לבצע שני ירוטים מוצלחים של רקטות שכוונו לעבר אזורים מאוכלסים. מן העבר השני, חיל האוויר תקף מתחילת האירועים תשע פעמים יעדים ברצועת עזה, כאשר חמש מהתקיפות אירעו במהלך היום. מהתקיפות נהרג פעיל ג'יהאד עולמי, שלדברי צה"ל היה מעורב בפיגוע בגבול ישראל-מצרים בתחילת השבוע, וכן קיפח את חייו ילד בן 14.

"חצי האי סיני הפך לגן עדן לאנשי ג'יהאד עולמי"

גורם ביטחוני בכיר העריך היום כי "חצי האי סיני הפך לגן עדן לאנשי ג'יהאד עולמי. זוהי מגמה שנמשכת כבר מספר שנים וצוברת תאוצה מאז נפילת משטר מובארק". לדבריו, "הפעילים שקיבלו את חסותם של הבדואים, צוברים אמצעי לחימה, עוברים שטיפת מוח דתית ומתאמנים, וזה רק עניין של זמן עד שעוצמתם תופנה לעבר המשטר המצרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
עניין של זמן עד שכוחם של לוחמי הג'יהאד יופנה כלפי המשטר במצרים. כוח צה"ל סמוך לגבול מצרים/AP

"הצבא המצרי מבין היטב את האיום הזה, אך כרגע עסוק בלהעמיד את המשטר על רגליו. אנחנו רואים התפתחות של קשר בין ארגוני הטרור הפלסטינים לבין ארגוני הטרור העולמי בסיני, חלקו מתבסס על כסף, חלקו על אידאולוגיה והיתר מתוך התנדבות, כתוצאה משיעמום או אבדן הטעם לחיים בשל בעיות כלכליות קשות".

הגורם הדגיש כי בשל מעורבות של גורמי ג'יהאד עולמי בסיני, מתקשה המודיעין הישראלי לפענח את התרחש בחצי האי המצרי. בנוסף, הדגיש הגורם הצבאי כי יש למעלה מעשרה שבטים גדולים שפזורים בסיני, אשר חלקם פרש את חסותו על גורמי הטרור - חלקם מטעמי כסף וחלקם מתוך ניסיון לצבור עוצמה צבאית כדי לשלוט במתרחש באזור.

עוד בנושא
הירי לדרום נמשך: 11 רקטות מעזה, 4 מהן לאשקלון
אש בגבול מצרים: אזרח נהרג, גם שני מחבלים
דיווח: פעיל ג'יהאד ונער בן 14 נהרגו בתקיפה בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully