וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ממשל מצרים: "שפיק יוכרז כמנצח ביום ראשון"

ניר יהב

23.6.2012 / 0:12

למרות שמורסי הכריז על ניצחונו עם סגירת הקלפיות, הערב מדווחים במצרים כי דווקא יריבו, לשעבר בכיר במשטר מובארק, ניצח עם 50.7 אחוזים מהקולות; אלפים מוחים בכיכר תחריר

אתר החדשות המצרי "אל-אהראם" דיווח אמש (שישי) כי ועדת הבחירות המרכזית במצרים צפויה להכריז על המועמד לנשיאות וראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, כמנצח בבחירות. הדיווח מסתמך על גורמי ממשל מצרים והוא אומת על ידי גורמים דיפלומטיים מערבים בקהיר שטענו כי "שמעו דברים דומים מחברי ממשלה מצרים בשלושת הימים האחרונים".

על פי הדיווח, ועדת הבחירות תכריז ביום ראשון על שפיק כמי שגרף 50.7% מהקולות ובכך ניצח בבחירות את יריבו, מועמד האחים המוסלמים ד"ר מוחמד מורסי. גורמים בוועדת הבחירות המרכזית סרבו לאשר לאתר המצרי את הפרטים. לאור הדיסאינפורמציה הרבה המופצת בימים האחרונים משני מטות המתמודדים, לא מן הנמנע שמדובר במידע בלתי-אמין שהופץ על ידי תומכיו של שפיק.

בחירות במצרים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

שני המועמדים לנשיאות מצרים, אחמד שפיק (משמאל) ומוחמד מורסי. רויטרס
לאור הדיסאינפורמציה הרבה המופצת בימים האחרונים משני מטות המתמודדים, לא מן הנמנע שמדובר במידע בלתי-אמין שהופץ על ידי תומכיו של שפיק. שני המועמדים לנשיאות מצרים/רויטרס

אם יתברר שאכן שפיק הוא מי שניצח בבחירות ומי שימונה לתפקיד נשיא מצרים בסוף החודש, הזעם נגד המשטר צפוי להתגבר, זאת משום ששפיק נתפס בציבור המצרי כאחד מבכירי המשטר המודח של מובארק. בימים האחרונים אף הבהירו תנועות פוליטיות רבות במדינה, ביניהן תנועת האחים המוסלמים, כי יחדשו את המחאה אם שפיק ינצח ולא יקבלו את תוצאות הבחירות. בציבור המצרי יאשימו ודאי גם את שפיק ואת המועצה הצבאית בזיוף תוצאות הבחירות.

ההכרזה הסופית - ביום ראשון

מאות אלפי אזרחים מצרים עדיין נמצאים הלילה בכיכר תחריר שבקהיר כדי למחות נגד החלטת המועצה הצבאית העליונה לקחת לידיה סמכויות ונגד החלטת בית הדין לחוקה לפזר את הפרלמנט. בהפגנה משתתפים נציגים מרוב התנועות והמפלגות במצרים, ובראשן תנועת האחים המוסלמים. ההפגנה גם נערכת בצל אי-הוודאות בנוגע לזהות המנצח בבחירות. ועדת הבחירות דחתה ליום ראשון את מועד ההכרזה הרשמית ובמדינה שורר מתח רב בעקבות כך.

שפיק עצמו כינס שלשום מסיבת עיתונאים ובה הבהיר כי הוא בטוח בניצחונו בבחירות: "אני משוכנע שאוכרז כמנצח החוקי. אני כעת ממתין להכרזה הרשמית של ועדת הבחירות. היא זו שמחליטה בנושא". הוא קרא לציבור המצרי להמתין בסבלנות עד להכרזה הרשמית על תוצאות הבחירות והוסיף כי הציבור חייב לשמור על ביטחון המדינה: "הגיע הזמן לסיים את עידן הנקמה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully