וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: מטוס התרסק בשכונה, בתים עלו באש

שני אסונות גדולים במדינה בתוך זמן קצר, כמות הנפגעים עדיין לא ידועה: בבירה ג'קרטה התרסק מטוס צבאי על בנייני מגורים; בים טבעה מעבורת עם 200 מהגרים בדרכם לאי אוסטרלי

AP

(צילום: AP, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שני אסונות כבדים התרחשו היום (חמישי) בתוך זמן קצר באינדונזיה: מטוס צבאי התרסק בשכונת מגורים בג'קרטה, עיר הבירה של מדינת האיים בדרום-מזרח אסיה, ופגע בכמה בניינים - שעלו באש; זמן קצר לפני כן, דווח על טביעת אוניה ועליה 200 בני אדם, ככל הנראה מבקשי מקלט, במים הטריטוריאליים של המדינה, סמוך לאי אוסטרלי.

כלי תקשורת באינדונזיה מדווחים הבוקר על התרסקות מטוס חיל האוויר, מדגם "פוקר 27" (שגודלו בינוני, והוא יכול לשאת עשרות נוסעים), בשכונת מגורים סמוך לשדה תעופה צבאי בעיר הבירה ג'קרטה. היו בו שבעה אנשים, בינתיים, דווח על עשרה הרוגים, מהם שלושה על הקרקע. ואולם נראה כי מדובר במניין ראשוני.

לפי הדיווחים, המטוס חווה בעיות בזמן הנחיתה, ובתוך זמן קצר התרסק. עדי ראייה דיווחו כי לפחות שמונה בתים בשכונת רג'וואלי עולים באש, ובשידורי הטלוויזיה מהמקום נראה ענן עשן שחור עולה מהשכונה. אמבולנסים ורכבי כיבוי רבים הוזעקו למקום.

בחודשים האחרונים היו בעולם עוד כמה מקרים של התרסקות מטוסים בשכונות מגורים. בתחילת החודש בניגריה, נהרגו לפחות 163 בני אדם בהתרסקות מטוס בעיר לאגוס, כשחלק מההרוגים נמנו על הקרקע. יימה לפני כן, בגאנה בירת אקרה, מטוס מטען נחת נחיתת אונס, חרג משטח שדה התעופה ופגע במיניסוס - שעשרה מנוסעיו נהרגו. באפריל האחרון בווירד'יניה שבארצות הברית, הסתיים במזל גדול אירוע בו התרסק מטוס קרב בשכונת מגורים עם שישה פצועים בלבד.

טביעת הספינה: ניצולים אותרו במים

בד בבד, דווח על התהפכות האוניה סמוך לאי כריסמס - אי הנמצא בריבונות אוסטרליה, המהווה יעד קבוע למהגרים ומבקשי מקלט המנסים להגיע ליבשת החמישית ממדינות אסיה. עדיין לא ברור מהיכן הגיעה האוניה הנוכחית ומי היו הנוסעים. שירות הבטיחות בשיט של אוסטרליה הודיע כי החל בפעולות הצלה, וכי אותרו כבר ניצולים בתוך המים.

בעבר אירעו כבר כמה מקרים של טביעת ספינות בדרכן לאי כריסמס, שכן רבות מהן ישנות וסובלות מתחזוקה לקויה, ומועמסות מעבר לקיבלתן. המקרה הזכור האחרון אירע בדצמבר 2011, אז נמנו מאות הרוגים, רובם מאפגניסטן, אירן וטורקיה. גם אז אותרו ניצולים, אף מספר ימים לאחר הטביעה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניצולים ממעבורת שטבעה לחופי האי יאווה, אינדונזיה, 18 בדצמבר 2011. רויטרס
פינוי ניצולים מטביעת הספינה באינדונזיה בדצמבר האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully