וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מטוס קרב התרסק אל תוך בית דירות

מזל מדהים: ההתרסקות בווירג'יניה הסתיימה עם שישה פצועים קל בלבד, בהם שני הטייסים - שהצליחו להיפלט שניות לפני ההתרסקות ולצנוח. עד ראייה: "הטייס נפל לקרקע - והתנצל"

האירוע הזה היה יכול להסתיים באסון כבד - אך במזל גדול, הסתכם הנזק בשישה פצועים שאינם בסכנת חיים, ובבניין הרוס אחד. מטוס קרב מסוג F-18 של הצי האמריקרי התרסק אמש (שישי) אל תוך בלוק מגורים במתחם דירות בעיירה ווירג'יניה ביץ' שבמדינת וירג'יניה. כתוצאה מכך, עלה הבניין באש - אולם למרבה המזל, בין דייריו נרשמו רק שלושה נפגעים באורח קל משאיפת עשן. עוד כבאי סבל מפגיעות דומות, ואילו שני הפצועים הנותרים הם אנשי צוות המטוס, שהצליחו לנטוש מבעוד מועד וצנחו. מצבו של אחד מהם בינוני, ושל השני קל.

הסיבה לתאונה עדיין אינה ברורה, אולם ידוע כי צוות המטוס נקלע למצוקה זמן קצר לאחר המראתו מהבסיס האווירי "אושיאנה" של הצי, הסמוך לעיירה. עדי ראייה דיווחו כי ראו את מיכלי הדלק מושלכים מהמטוס במעופו שניות לפני ההתרסקות, ודלק רב נשפך על הבתים והמכוניות באזור. המהלך הזה ככל הנראה מנע פיצוץ הרבה יותר גדול בנקודת ההתרסקות. למרות זאת, בצילומי רשתות החדשות מהמקום, הנמצא כ-200 קילומטרים מהבירה וושינגטון, נראה עשן סמיך עולה ממתחם המגורים, המורכב מבתים נמוכים. צוותי כיבוי רבים הוזעקו למקום, וכיבו במהרה את האש, בסיוע מטוסי כיבוי.

זירת האירוע שניות לאחר ההתרסקות, בכתבת רשת CBS:

ג'ון סוויין, עד ראייה לאירוע, סיפר לרשת MSNBC כי ראה את ההתרסקות כולה לנגד עיניו: "להבות יצאו מהמנוע שמאחור... המטוס הנמיך והנמיך, וראיתי טייס אחד נפלט. אני מבין שהיה עוד אחד, אבל אני ראיתי רק אחד. חמש שניות לאחר מכן, הוא התרסק לתוך הבניין, והכל התפוצץ בלהבות". אז, לדבריו, החל לראות אנשים נמלטים מהמבנה.

פאט קוואנה, עד ראייה נוסף, סיפר לרשת החדשות המקומית WKTR כי שמע פיצוץ גדול, וכשיצא מביתו ראה את אחד הטייסים על הקרקע, עדיין מחובר לכיסא המפלט, בעוד המצנח תלוי על קצה הבניין מעליו. לדבריו, חתכים נראו על פניו של הטייס, אולם הוא היה מסוגל לדבר - ואף התנצל על הפגיעה בבית.

עוד התרסקויות מטוסים מהתקופה האחרונה:
שוב התרסקות מטוס קטלנית ברוסיה: 32 הרוגים
מל"ט של צה"ל התרסק במרכז הארץ; אין נפגעים
טורקיה: מטוס חיל האוויר התרסק, 2 טייסים נהרגו
נפאל: התיירים צפו באוורסט מהשמיים - ולא שבו

צילומי חובבים מהמקום:

עוד עדויות וצילומים בכתבת רשת CNN:

(עדכון ראשון: 22:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully