וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניה ובה מאות מבקשי מקלט טבעה ליד אינדונזיה

בין 250 ל-400 פליטים מאפגניסטן, אירן וטורקיה היו על סיפון האוניה שהייתה כנראה בדרכה לאוסטרליה, ונתקלה במזג אוויר קשה וגלים עזים. כמה עשרות נמשו וניצלו, אך הרוב נעדרים

מאמצי חילוץ נמצאים הבוקר (ראשון) בעיצומם לחופי מזרח האי יאווה שבאינדונזיה, שם טבעה אוניה ועליה מהגרים מבקשי מקלט. לפי ההערכות, על האוניה היו בין 250 ל-400 בני אדם, רובם אזרחי אפגניסטן, טורקיה ואירן שהיו כנראה בדרכם לאוסטרליה. עשרות מהם נמשו מהמים וניצלו, אך רוב הנוסעים מוגדרים נעדרים.

הטביעה התרחשה אתמול בערב כ-90 קילומטרים מהחוף, ככל הנראה כתוצאה מגלים עזים שפגעו באוניה. כוחות ההצלה האינדונזיים מדווחים כי הם מתקשים במבצע החילוץ, בשל מזג האוויר הממשיך להיות גרוע, וגורם בין היתר לראות לקויה ביותר באזור.

ניצולים ממעבורת שטבעה לחופי האי יאווה, אינדונזיה, 18 בדצמבר 2011. רויטרס
מקלט זמני לניצולים בעיר טרנגאלק שבאינדונזיה/רויטרס

לפי דיווח סוכנות הידיעות האינדונזית הממשלתית, Antara, האוניה הייתה עמוסה בנוסעים פי שניים מהקיבולת שלה. אחד הניצולים, אסמאט עדין בן ה-24 מאפגניסטן, סיפר לסוכנות כי האוניה החלה להיטלטל בעוצמה מצד לצד, והדבר עורר פאניקה בקרב הנוסעים, שהחלו להתרוצץ על הסיפון: "זה רק הגביר את חוסר היציבות של האוניה, בסוף היא שקעה". לדבירו, הוא ואחרים הצליחו להיאחץ בחלקי עץ שבורים של האוניה, וכך ניצלו. הוא העריך כי על הסיפון היו כ-40 ילדים.

אלפי מבקשי מקלט מנסים להגיע מדי שנה לאוסטרליה בדרך הים. רבים מהם נעזרים במבריחי מהגרים אינדונזים. אינדונזיה נחשבת לצומת מרכזית של הברחת מהגרים, בגלל הקושי לשמור על הגבולות הימיים באזור.

מקרים דומים בשנה האחרונה:
אוסטרליה: ספינת פליטים התרסקה על חופי אי
אוניית פליטים מלוב טבעה בים התיכון, 130 נעדרים
עדויות: בנאט"ו התעלמו, ו-61 פליטים מתו מרעב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully