וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: ספינת פליטים התרסקה על חופי אי

27 הרוגים נמנו בין מבקשי המקלט מעירק ומאירן שהיו על סיפון הספינה שהתרסקה על סלעי האי כריסטמס שבאוקיינוס ההודי. תושבי האי: "צפות גופות במים, בין היתר של ילדים ותינוקות"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אוניית עץ רעועה ועליה ככל הנראה עשרות מבקשי מקלט, ככל הנראה עירקים ואירנים, התרסקה הלילה (רביעי) על הסלעים וטבעה, לחופי האי האוסטרלי כריסטמס שבאוקיינוס ההודי. עד כה נמנו 27 הרוגים בין הנוסעים.

הספינה היו כ-70 מבקשי מקלט, וכ-40 מהם ניצלו. בתמונות מזירת האירוע נראים אנשים ושברים של האוניה צפים במים בין הסלעים. לפי הדיווחים מהמקום, הים הסוער מקשה מאוד על הנסיונות להציל את הטובעים.

שרידי אוניה שטבעה לחופי אוסטרליה ועליה עשרות מהגרים לא חוקיים. רויטרס
הספינה כפי שצולמה מהחוף/רויטרס

האי כריסטמס נמצא כ-300 קילומטרים מדרום לאינדונזיה, אך שייך לאוסטרליה, הנמצאת כ-1,200 קילומטרים ממזרח. באי יש מתקן מעצר למהגרים לא חוקיים, שמנסים לעתים קרובות להגיע אליו. במתקן ממתינים כיום כ-3,000 מבקשי מקלט באוסטרליה להחלטה בעניינם. גם הספינה הזו ככל הנראה ניסתה להגיע לאי, אך התנפצה על הסלעים.

תושבים בעיירה הסמוכה דיווחו כי שמעו מבתיהם את זעקות הטובעים. כמה תושבים סיפרו כי השליכו חבלים וחגורות הצלה מהמצוקים שמעל מקום הטביעה, בניסיון לסייע לטובעים. "כ-15-20 אנשים הצליחו להיאחז בהם", סיפר ל-BBC תושב המקום, "אבל צפות גם הרבה גופות במים, בהם גם ילדים ותינוקות".

שרידי אוניה שטבעה לחופי אוסטרליה ועליה עשרות מהגרים לא חוקיים. רויטרס
אנשי הצלה יוצאים לים בניסיון להציל את הנוסעים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully