וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפיגוע בגבול מצרים: "לא יעצרו אותנו"

פנחס וולף

18.6.2012 / 15:38

ראש הממשלה הגיב לאירוע בו נהרג אזרח שעבד בבניית הגדר בגבול: "הגדר נועדה למנוע טרור וכניסת מחבלים". ברק: "החמרה במצב הביטחוני, יש להיות דרוכים". רקטה נפלה בעוטף עזה

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב בצהריים (שני) לפיגוע שאירע הבוקר בדרום הארץ. "היום היה פיגוע טרור. במהלך הפיגוע נהרג אזרח ישראלי, תושב חיפה ואב לארבעה ילדים, ונהרגו שני מחבלים", אמר ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "ככל הנראה הביצוע כוון נגד אזרחי ישראל והוא בוצע באופן יזום נגד אנשים שלנו שעובדים בבניית הגדר".

ישיבת סיעת הליכוד במשרד רוה"מ ,יוני 2012. עומר מירון
"הפיגוע בוצע ככל הנראה באופן יזום נגד אנשים שלנו". נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום/עומר מירון

"זה לא יעצור אותנו", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו בונים בקצב של עשרה קילומטרים בשבוע. הגדר נועדה למנוע טרור ולמנוע כניסת מחבלים. אני מניח שאם לא היינו מחליטים לפני שנתיים על הגדר, היינו עומדים בפני שטף של מסתננים ואולי גם טרור". נתניהו אמר את הדברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד, המתקיימת היום במשרד ראש הממשלה בשל רגלו המגובסת של נתניהו.

ברק: "התקפת טרור חמורה"

גם שר הביטחון, אהוד ברק, הגיב לדברים ואמר כי "הייתה התקפת טרור חמורה בדרום. נהרג ישראלי אחד. הכוחות הגיבו במהירות ושניים מהמחבלים נהרגו". לדבריו, האירוע בא בהמשך לשתי רקטות ששוגרו מסיני ביום שבת. "זה מראה על התרופפות השליטה המצרית בסיני", הוא הוסיף, ואמר: "אנחנו מקווים שמי שייבחר ייוודא שמצרים עומדת בסיכומי הסכם השלום. מאוחר יותר, חיל האוויר פעל נגד הטרור. יש החמרה במצב הביטחוני. צריך להמשיך להיות דרוכים ומוכנים". מספר שעות לאחר תקיפת צה"ל ברצועת עזה, נפלה רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים, ולא נשמע פיצוץ.

בתוך כך, צרפת פרסמה בצהריים גינוי רשמי לאירוע. "צרפת מודאגת מאוד ממעשי האלימות שאירעו בימים האחרונים בעזה ובדרום ישראל", מסר דובר משרד החוץ הצרפתי בתדרוך לכתבים שנערך היום. "צרפת מגנה בחריפות את ירי הרקטות על שטח ישראל ואת פיגוע הטרור שבו נהרג אזרח ישראלי. חיוני שכל הצדדים יגלו איפוק ויימנעו מהסלמה. יש לחזור לרגיעה ולתת עדיפות לחידוש הדיאלוג", נמסר בהודעה.

פיגוע בגבול מצרים ,יוני 2012. רויטרס
"הכוחות הגיבו במהירות ושניים מהמחבלים נהרגו". זירת הפיגוע, היום/רויטרס

מוקדם יותר נהרג סאיד פשאפשה, בן 36 מחיפה, כשמחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש נגד שתי מכוניות של עובדי קבלן שהיו עסוקים בבניית הגדר בין ישראל למצרים, באזור היישוב קדש ברנע. כלי הרכב השני, שלא נפגע, הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את כוחות הביטחון. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח באש נגד המחבלים, ובתום חילופי אש קצרים נהרג גם אחד המחבלים. בהמשך הצליחו הכוחות לחסל מחבל נוסף, שעל גופו נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות.

בצה"ל הכריזו על כוננות גבוהה ביישובים הסמוכים, בשל ההערכות כי שלושה-ארבעה מחבלים הצליחו לחדור לשטח ישראל. עם זאת, בשעות הצהריים דיווח אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, כי אין עוד חשש לחדירת המחבלים וכי האירוע הסתיים. ככל הנראה, מחבל שלישי, וייתכן כי גם מחבל נוסף, רביעי, חזרו על עקבותיהם לשטח מצרים, או נפגעו במהלך ניסיון החדירה. המידע הועבר לכוחות הביטחון המצרים שפתחו במרדף כדי ללכוד את המעורבים. בהתאם, הסירו בצה"ל את הכרזת הכוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully