וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בעזה; "שני פעילי הג'יהאד האיסלמי נהרגו"

שעות לאחר הפיגוע בגבול ישראל-מצרים, תקף חיל האוויר שני צלפים באזור בית חאנון שבצפון הרצועה. הפלסטינים מדווחים כי שני פעילי ארגון הטרור נהרגו בדרכם ל"משימת ג'יהאד"

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, רויטרס, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

כלי טיס של חיל האוויר פגעו בצהריים (שני) בשני צלפים בשכונת בית חנון שבצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה. מצה"ל נמסר כי מדובר באחת החוליות שביצעו ירי לעבר ישראל בימים האחרונים. מקורות פלסטיניים דיווחו כי שני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס, נהרגו בתקיפה. המקורות סיפרו כי הפעילים - מוחמד שבאת ואיסמעיל אבו עודה - רכבו על אופנוע בסמוך לשטח חקלאי באזור, ואז חוסלו. פלוגות אל-קודס מסרו בתגובה כי השניים היו בדרכם "לבצע משימת ג'יהאד כדי להילחם בפלישה הישראלית".

תיעוד: תקיפת צה"ל הלילה ברצועת עזה. דובר צה"ל
צה"ל תקף בעזה, שניים נהרגו/דובר צה"ל

התקיפה יצאה לפועל על רקע הפיגוע הבוקר בגדר הגבול במצרים, בה נהרג אזרח ישראלי, עובד על בניין גדר הגבול בין ישראל למצרים, באזור קדש ברנע. אזרח אחר נפצע באורח קשה.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי כוחות צבא, ביניהם ארבעה טנקים, נכנסו לתוך רצועת עזה. על פי הדיווחים, חמושים פלסטינים ירו לעברם אך לא היו נפגעים. לפי הדיווח, הכוחות מחשפים את השטחים החקלאים באזור. עוד דווח כי בשעת בוקר מוקדם ירו ספינות חיל הים לעבר סירות דייגים בצפון רצועת עזה. לא דווח על נפגעים כתוצאה מהירי.

הבוקר: פיגוע בגבול מצרים

השניים נפגעו הבוקר כשמחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש נגד שתי מכוניות של עובדי קבלן שהיו עסוקים בבניית הגדר בין ישראל למצרים, באזור היישוב. כלי הרכב השני, שלא נפגע, הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את כוחות הביטחון. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח באש נגד המחבלים, ובתום חילופי אש קצרים נהרג גם אחד המחבלים. בהמשך הצליחו הכוחות לחסל מחבל נוסף, שעל גופו נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות.

בצה"ל הכריזו כוננות גבוהה ביישובים הסמוכים, בשל ההערכות כי שלושה-ארבעה מחבלים הצליחו לחדור לשטח ישראל. עם זאת, בשעות הצהריים דיווח אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, כי אין עוד חשש לחדירת המחבלים וכי האירוע הסתיים; ככל הנראה, מחבל שלישי (וייתכן כי גם מחבל נוסף, רביעי) חזרו על עקבותיהם לשטח מצרים, או נפגעו במהלך ניסיון החדירה. המידע הועבר לכוחות הביטחון המצרים שמבצעים מרדף כדי ללכוד את המעורבים. בהתאם, הסירו בצה"ל את הכרזת הכוננות.

עוד בנושא
אש בגבול מצרים: אזרח נהרג, גם שני מחבלים
אש בדרום: ביישובים מתוחים, אבל ”רגילים לזה”

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully