וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הגדר חוששים: "צריך לתגבר את האבטחה"

18.6.2012 / 14:40

שעות לאחר הפיגוע בו נהרג סאיד פשאפשה מירי מחבלים, העבודות הופסקו, והפועלים חוששים: "אנחנו רוצים לסיים את זה כמה שיותר מהר". במנהלת הפרויקט מבטיחים: האבטחה תתוגבר

רויטרס

צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

הפיגוע הבוקר (שני) בגבול ישראל-מצרים, הציב במוקד האירועים את עובדי משרד הביטחון העמלים על בניית הגדר, שאחד מהם, סאיד פשאפשה, גם קיפח את חייו, והדגיש את סכנת החיים לה הם נתונים. "אנחנו רוצים לעבוד בשקט, לסיים את זה כמה שיותר מהר", הודה משה כהן, עובד בפרויקט. "כל הזמן יש אירועים, חלק יותר קשים, חלק יותר קלים. האירוע הזה הוא חריג, ונהרג בו אזרח". לכהן תלונות גם כלפי מעסיקיו: "אני חושב שצריך לתגבר את כל האזור של האבטחה, איפה שאנחנו עובדים. המצב הוא לא נעים. אנחנו פשוט צריך לסגור את זה, לגמור את זה כמה שיותר מהר. אני אישית חושש, כי זה יכול להתפתח בן-רגע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רק רוצים לעבוד בשקט". הגדר בדרום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתי אפרתי, ראש אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, שאחראי על הפרויקט, מכיר בקשיים. "זה אירוע קשה, שמעורר חשש אצל כל מי שעובד על הגדר. המסר לכלל הקבלנים ועובדי משרד הביטחון הוא ברור: 'אתם אף פעם לא לבד'". לדבריו, העבודות הופסקו עד להודעה חדשה, ולכשיחודשו, הן ינוהלו באבטחה מוגברת. "אני מעריך שפרט לאבטחה שיש תמיד בשטח, נראה בימים הקרובים יותר אבטחה וערנות מוגברת בגבול".

"הדאגה לעובדיהם מעוררת כבוד"

אפרתי שיבח את הקבלנים שעובדים לאורך הגדר, ומקדמים את הפרויקט בקצב של עשרה קילומטרים בחודש. "הדאגה של הקבלנים לעובדיהם מעוררת כבוד", מספר אפרתי, "יש בסך הכל 1,500 עובדים, ובכל נקודת זמן עובדים מאות אנשים לאורך הגדר. ראוי שעם ישראל יידע שעובדי הקבלן, ועובדי משרד הביטחון ביניהם, עובדים בתנאים קשים ומורכבים בהתאם לדרישות הפרויקט כדי לעמוד בלוחות הזמנים. מנהלי הביצוע והמפקחים של אגף הנדסה והבינוי עובדים ימים כלילות בצורה מסורה כדי לסיים את העבודה במהירות ובמקצועיות".

עד היום השלים משרד הביטחון בנייה של 180 קילומטרים מתוך 240, בין כרם שלום לטאבה. משימה מורכבת במיוחד מתנהלת להשלמת בניית הגדר בהרי אילת, אחד המבצעים ההנדסיים המורכבים שמשרד הביטחון התמודד איתם, בשל הצורך לפעול בתוואי קרקע תלול, בין מצוקים ובהפרשי גובה שמגיעים עד ל-180 מטרים. העבודות מתנהלות במקביל בכמה אתרים, ובגבהים שונים בהרי אילת, שהפכו בשבועות האחרונים לאחד משני נתיבי ההסתננות המרכזיים מסיני לישראל - בעיקר לאור השלמת הגדר וסגירת הגבול באזורים האחרים.

מוקדם יותר נהרג פשאפשה כשמחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש נגד שתי מכוניות של עובדי קבלן שהיו עסוקים בבניית הגדר בין ישראל למצרים, באזור היישוב קדש ברנע. כלי הרכב השני, שלא נפגע, הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את כוחות הביטחון. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח באש נגד המחבלים, ובתום חילופי אש קצרים נהרג גם אחד המחבלים. בהמשך הצליחו הכוחות לחסל מחבל נוסף, שעל גופו נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות.

פיגוע בדרום - כותרות אחרונות
סאיד הספיק לצעוק לאחיו בטלפון: ”יורים עלינו”
אש בגבול מצרים: אזרח נהרג, גם שני מחבלים
אש בדרום: ביישובים מתוחים, אבל ”רגילים לזה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully