וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי בנתב"ג: "עם כל הכאב - זרים עוזבים מרצון"

בעוד כמה שעות ימריא המטוס הראשון הנושא עליו 120 אזרחי דרום סודן, הישר לעיר הבירה ג'ובה. שר הפנים הגיע לנתב"ג כדי לפקח על המבצע: "חייבים לשמור על גבולות המדינה"

LIVE

(צילום: דניאל בוק)

שעות אחרונות בישראל: כ-120 גברים, נשים וילדים, אזרחי דרום סודן, ממתינים בשעות אלה (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון לטיסת הגירוש שלהם מן הארץ. המטוס הראשון להעברתם ייצא בשעות הקרובות, ויעשה את דרכו לג'ובה, בירת המדינה הצעירה.

שר הפנים, אלי ישי, הגיע לפני זמן קצר לנתב"ג כדי לעקוב אחר התקדמות התהליך. "עם כל הכאב, עם כל הקושי, ניתן להתרשם שחלק גדול מאזרחי דרום סודן עוזבים ברצון ובשמחה. לא כולם, יש כאלה שעוזבים גם לא מרצון. בסופו של דבר, באופן הכי מהיר שיכול להיות, נחזיר את כולם הביתה", אמר שר הפנים. "הרבה אנשים לא הצליחו לעלות לטיסה בשל משקל כבד של הציוד", הוסיף. באשר להצלחת התהליך אמר ישי כי מאות אזרחים זרים יעזבו בשבועות הקרובים - גם אזרחי אריתריאה וצפון סודן. "חייבים לשמור על גבולות המדינה, לכן הגדר הולכת ונבנית. אותם אנשים שהרימו ידיים לא האמינו שאפשר יהי הלהוציא אותם מרצון".

השר אלי ישי בנתב"ג עם הסודנים בפרויקט חוזרים הביתה לדרום סודן , יוני 2012. דרור עינב
"עם כל הכאב, עם כל הקושי". אלי ישי והאזרחים המגורשים/דרור עינב

לפני ההגעה לשדה התעופה הגיעו תושבים רבים להיפרד מחבריהם שהמתינו לעלות להסעה אליו. "בשבילי הם חברים, לא זרים. בני אדם כמו כולם", סיפרה איה אלברט, שסייעה למסתננים שהגיעו לתל אביב. "היום אני עצובה מאוד כי הם הולכים". דמעות אחרונות של פרידה מילאו את עיניהם של המקומיים והשבים באותה התכנסות. "אני תמיד אשאר בקשר איתם. שום מרחק לא יפריד ביננו", הבטיחה אלברט.

סימנים ישראליים ומערביים רבים ניכרים על הנוסעים. הלבוש הוא אופנתי וכך גם התכשיטים בידיהם, באוזניהם ועל צווארם. דמעות אחרונות של פרידה מילאו את עיניהם של המקומיים והשבים, והאוטובוס התמלא.

אוטובוס של פליטים בתחנה המרכזית בדרכו לגירוש מרצון בנתב"ג. דרור עינב
ייש כאלה ששמחים לחזור. אזרחי דרום סודן עולים על האוטובוס שייקח אותם לשדה התעופה/דרור עינב

"אני שמח על כך. התייחסו אלינו יפה ועבדתי בבית מלון. הישראלים היו טובים אליי, אבל עכשיו הזמן לחזור הביתה", אמר ג'וש, אחד האזרחים הדרום סודנים שהמתין לעזיבה. שמחתו גדולה, על אף שאשתו תעלה על טיסה רק בעוד שבועיים. "גם אני שמחה לחזור", אמרה האישה, תרזה. "יש לנו עכשיו ארץ וזה טוב בשבילנו. ההחלטה של הממשלה מקובלת עלינו".

עוד על גירוש האזרחים הזרים
הגירוש לדרום סודן: "הישראלים היו טובים אליי"
נתניהו לקראת גירוש דרום-סודנים: "נשמור על כבודם"
100 זרים נעצרו אתמול; "הם עוצרים גם חולים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully