וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקראת גירוש דרום-סודנים: "נשמור על כבודם"

טל שלו

17.6.2012 / 10:37

ראש הממשלה התייחס ליציאה המתוכננת הלילה של 120 גברים, נשים וילדים מדרום סודן בחזרה לארצם. "נעשה זאת בצורה מסודרת", הבטיח, "בשבוע הבא ייצא מטוס נוסף"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) לגירושם הצפוי של המסתננים מדרום סודן, שיחל הערב. בפתח ישיבה הממשלה, אמר נתניהו: "הלילה ייצא המטוס הראשון של המסתננים בחזרה לדרום סודן, בשבוע הבא ייצא מטוס נוסף. הממשלה מתחילה להחזירם לארצות מוצאם. נעשה זאת בצורה מסודרת תוך כדי שמירה על כבודם". נתניהו התייחס להתבטאויותיהם של אישי ציבור שונים בנושא באחרונה. "אני משבח את יחידת עוז על העבודה החשובה שהם עושים בתנאים לא פשוטים, אני מבקש מהם להמשיך לנהוג באנושיות ואבקש זאת גם בצעדים וההתבטאויות של אנשי הציבור", ציין.

מעצרים של סודנים בדרום תל אביב, יוני 2012. יותם רונן
"נשמור על כבודם"/יותם רונן

נתניהו סיפר כי כשהיה ילד קטן, הוא היה הולך לביתו של פרופ' יוסף קלאוזנר (עורך האנציקלופדיה העברית לשעבר וחברו הקרוב של אביו של רה"מ, בן ציון נתניהו, ט.ש.). על הבית הייתה קשת שכתוב עליה שתי מילים - יהדות ואנושיות. "יש לנו מסורת יהודית להתייחס בצורה אנושית אל הגר. נעשה זאת בצורה מאופקת ומשמעותית, בצורה מסודרת תוך שמירה על כבודם", הדגיש נתניהו.

"המסתננים באים הנה לעבוד"

נתניהו חזר על פירוט הצעדים שעושה הממשלה במסגרת המאבק במסתננים – זירוז ההוצאה למדינות המוצא או במקרים מסוימים למדינות צד שלישי. "בחודשים הקרובים, נשלים את הקמת הגדר בדרום. הפסקנו את הנוהל הפסול של העברת מסתננים מהגבול לשאר חלקי הארץ. מהשבוע שעבר, כל מסתנן שעובר את הגבול נכנס ישר למעצר. אנחנו בונים מתקני שהייה שיוכלו לאכלס עשרות אלפי מסתננים, ובשבוע שעבר אישרה הכנסת חוק חדש שמחמיר את הקנסות על מעסיקי מסתננים. המסתננים באים הנה לעבוד".

הלילה בחצות, ייצא המטוס הראשון ובו 120 גברים, נשים וילדים, שיגיעו באוטובוסים לנמל התעופה בן גוריון, וימריאו לג'ובה, בירת דרום סודן. לאחר דחיית בית המשפט את העתירה שהוגשה נגד כוונת המדינה לבטל את מעמד ההגנה הקולקטיבית, ניתן האור הירוק למבצע "חוזרים הביתה" - מעצרם של מאות אזרחים מדרום סודן וממדינות אחרות לקראת גירושם. חלקם גם חתמו על הסכמה לעזיבה מרצון, על מנת להימנע מכליאה ולזכות במענק הכספי שמובטח לעוזבים מרצון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully