וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע שנאה נוסף: חזיז הושלך לפאב אריתראי בדרום תל אביב

17.6.2012 / 8:30

אדם אחד נכווה קל בבטנו ונזק נגרם למקום, לאחר שאלמונים השליכו את החזיז. בעל המקום סיפר לוואלה!: "ביום שישי איימו עליי - 'אם תפתח שוב, נזיין אותך ולא רק את המקום'"

עליית מדרגה ביחסים המתוחים בין תושבים ותיקים לאזרחים זרים בדרום תל אביב: חזיז הושלך הלילה (ראשון) לתוך פאב של בני הקהילה האריתראית ברחוב האצ"ל שבשכונת התקווה. אדם אחד נפצע באורח קל מאוד בבטנו, אולם נזק נגרם למקום. משטרת מרחב יפתח פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

חזיז הושלך לעבר פאב אריתראי בשכונת התקווה, דרום תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
"נבהלנו מאוד. הזמנתי משטרה שהגיעה, והם אמרו לי לסגור את הפאב". הפאב שהותקף, הערב/דרור עינב

אמינאי, בעל הפאב, מתגורר בארץ זה חמש שנים, ופתח את המקום, "אפריקה קורנר", לפני כשבעה חודשים. הלקוחות במקום הם בעיקר אזרחים אריתראים. לדבריו, בעת המעשה ישבו שלושה אנשים בתוך הפאב. "בסביבות 23:00 בלילה שמענו בום גדול. שולחנות עפו ונשברו כיסאות והיה בלאגן גדול והרבה עשן", הוא סיפר לוואלה! חדשות, והוסיף כי לאחר מכן נראו שני אופנועים, ועליהם ארבעה בני אדם, והם אלו שזרקו את החזיז.

"זו לא פעם ראשונה שזה קורה"

"נבהלנו מאוד. הזמנתי משטרה שהגיעה, והם אמרו לי לסגור את הפאב. זו לא פעם ראשונה שזה קורה, בהפגנה הגדולה שהייתה נופצו הזכוכיות של המקום וכל הזמן יש התנכלויות. מדברים אלינו לא יפה, אנחנו חוששים. אני חושב שזאת לא תהיה הפעם האחרונה".

אחרי מקרים חוזרים ונשנים של אלימות, אמינאי רוצה לעזוב את הארץ בדחיפות. "תעזרו לי לצאת מכאן, אני חייב לצאת מהמדינה הזאת", אמר לקו הסיוע לעובדים הזרים. "אני לא יכול לעבוד, אני לא יכול לישון בלילה. אני כל הזמן מחכה ומפחד שיפגעו בי כמו שהם אומרים כל הזמן". לדברי אמינאי, הוא עזב את מדינתו לאחר שאביו ואחיו נהרגו. לא מדובר במקרה האלימות הראשון שהוא סובל ממנו; אמינאי מספר כי לפני ארבעה חודשים נזרקו גפרורים בוערים לדירה בו הוא מתגורר ברחוב לוינסקי בעיר, וכחודש לאחר מכן הותקף באלימות על ידי כמה נערים, התקפה שבגינה נאלץ להתפנות לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

לא היה מדובר בהתקפה האחרונה על הפאב של אמינאי; לפני כשלושה שבועות, בערב ההפגנה האלימה של תושבי שכונות דרום תל אביב, נפרץ העסק שוב ונבזז – סחורה בשווי 80 אלף שקלים נגנבה. ביום שישי האחרון, טוען אמינאי, שעה שישב בפאב עם חבר ישראלי, הגיעו אל העסק שני ישראלים שאמרו לו: "אתה סידרת את המקום שלך שוב. אם תפתח אנחנו נשבור גם אותך ולא רק את המקום", והוסיפו: "סודני, אנחנו נזיין את כולכם".

על רקע הפולמוס הציבורי בסוגייה, לאחרונה התרחשו מספר אירועים אלימים כלפי אזרחים זרים. לפני כשבועיים, הוצתה דירת שותפים שבה התגוררו מספר אזרחים אריתראים, וארבעה מהם נפצעו באורח קל. חודש וחצי לפני כן, הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בתי אזרחים זרים בדרום תל אביב.

סוגיית הזרים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
זרים הותקפו בתל אביב בתום הפגנת מחאה נגדם
שוב: בקבוקי תבערה הושלכו על בית בדרום תל אביב
דירת אזרחים זרים הוצתה בירושלים, ארבעה נפצעו


לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 02:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully