וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: השתמשו באזרחים זרים כדי לממן ארגוני טרור

14.6.2012 / 5:28

3 בני אדם, בהם אזרח אריתריאה, נעצרו בחשד שהשתמשו בתשתית העברת כספים של אזרחי אפריקה למשפחותיהם, בכדי להעביר כספים לארגוני טרור. "שחרורם יביא לפגיעה בביטחון המדינה"

שלושה בני אדם, בהם אזרח אריתריאה השוהה בארץ, חשודים בעבירות חמורות של סיוע כספי לארגוני טרור – במסגרת שתי פרשיות שונות שנחשפו לאחרונה. מעצרם של השלושה, אזרח אריתריאה המתגורר בתל אביב ושני בני אדם נוספים המתגוררים ברמלה ובבית צוריף, הוארך אתמול (רביעי) בתשעה ימים.

מחקירה ראשונית עולה כי בשני המקרים, השתמשו החשודים בתשתית העברת כספים קיימת, המשמשת אזרחי אפריקה השוהים בארץ ומעוניינים לפרנס את משפחותיהם. על פי החשד, השלושה העבירו באמצעות התשתית כספים לארגוני טרור עוינים לישראל. החקירה מנוהלת ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה בינלאומית, ורוב פרטיה נותרו חסויים.

החשוד האריתראי נעצר בחשד שהשתמש ברשת העברת הכספים של אזרחים זרים השוהים בישראל לבני משפחותיהם, על מנת להעביר כספים לארגון הפועל בשטחים ואשר הוכר כארגון טרור. המשטרה מסרבת בשלב זה לחשוף באיזה ארגון מדובר. החשוד מכחיש בחקירתו את העבירות המיוחסות לו, בהן קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון, נתינת כסף לטובת ארגון טרור, פעולה ברכוש למטרות טרור ושיבוש מהלכי משפט.
עם זאת, שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, שרית זמיר, קבעה כי "קיימת עילת מעצר בדמות מסוכנות הנשקפת מפני החשוד נוכח העבירות החמורות המיוחסות לו", והורתה על הארכת מעצרו.

בפרשה אחרת נעצרו שני חשודים סמוך למחסום תרקומיה. לשניים מיוחסות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, איסור הלבנת הון, מניעת דיווח, מגע עם סוכן זר, נתינת כסף לטובת ארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור. על פי החשד, השניים תקשרו עם עמותת "אל נור" בעזה, המסייעת לאסירים שכלואים בבתי הסוהר הישראליים. אחד החשודים אף היה בעבר אסיר מנהלי בישראל. כמו כן, אחד החשודים נתפס עם סכום כסף, אשר בחקירתו טען כי נועד לרכישת אדמה. השניים מכחישים בחקירתם כל קשר לארגוני טרור.

לטענת אחד החשודים, הוא לא ידע ולא יכול היה לדעת שהוא מנהל מגעים עם סוכן זר. השופטת איטה נחמן קבעה בהחלטתה כי "מדובר בעבירות שעל פניהם, ולאור הראיות שהוצגו בפניי, שנאספו עד כה, קיים חשש כי שחרורם של החשודים יביא גם לפגיעה בביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully