וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים ישראלים: "האמירות על הזרים פוגעות בנו"

טל שלו

12.6.2012 / 0:06

קונסולים בארצות הברית העבירו פנייה למשרד החוץ, לפיה הם מתקשים להתמודד עם ההסברה הישראלית לנוכח דברי השר ישי וח"כ רגב. "זה נתפס כגילוי גזענות ושנאת זרים של הממשלה"

הביקורת במשרד החוץ כלפי התבטאויות פוליטיקאים בנושא האזרחים הזרים הגיעה גם לנציגויות ישראל בעולם: דיפלומטים בכירים בארצות הברית התריעו באחרונה בפני משרד החוץ כי אמירות פוליטיקאים נגד הזרים, דוגמת התבטאויותיהם של ח"כ מירי רגב ושר הפנים אלי ישי "גורמות נזק תדמיתי לישראל, ונתפסות כגילוי גזענות ושנאת זרים". בערוץ 2 דווח כי הקונסולים בארצות הברית העבירו פנייה למנכ"ל משרד החוץ רפי ברק בכנס שערכו בשבוע שעבר, לפיה הם מתקשים להתמודד עם ההסברה הישראלית לנוכח ההתבטאויות וביקשו לרסן את הדוברים.

לדברי גורם בכיר במשרד, בשבועות האחרונים שבה ועולה מצוקת הנציגים הדיפלומטים במברקים ובפניות שונות למשרד בירושלים. בשבוע שעבר התקיים כנס של הקונסולים הכלליים בארה"ב, בו השתתפו בין היתר הקונסולים מניו יורק, בוסטון ופילדלפיה, ושם העלו השליחים את הבעייתיות בפני מנכ"ל משרד החוץ.

"הדברים של מירי רגב ואלי ישי תפסו כותרות בעולם יותר מאשר בישראל. רגב חברה במפלגת השלטון וישי הוא שר, ודבריהם מתפרשים כאמירה של ממשלת ישראל, זה בלתי אפשרי להסביר את זה", אמר הגורם, והסביר כי הדיווחים על התבטאויותיהם של הפוליטיקאים יוצרים תרעומת וביקורת בעיקר בקרב הקהילה היהודית-אמריקאית אך במקביל מעוררים תשומת לב גדולה בתקשורת בארצות הברית.

גם הבוקר תקפו במשרד החוץ: "לישי אין מושג"

מוקדם יותר פורסם כי התבטאויותיו של שר הפנים, אלי ישי, בנוגע לטיפול בסוגיית הזרים על ידי גירוש למדינות מוצאם, מעוררות זעם במשרד החוץ. גורם בכיר במשרד תקף בחריפות את דבריו של ישי הבוקר, בנוגע למעמדם של הפליטים מאריתריאה, לפיהם אינו מקבל את קביעת האו"ם, האוסרת על גירוש פליטים למדינה בשל המצב ההומניטרי והפוליטי במדינה.

"מאיפה ישי שואב את ידיעותיו המעמיקות על אריתריאה?", אמר הגורם לוואלה! חדשות. "האו"ם וסוכנויותיו מקיימות פיקוח קרוב באריתריאה, אבל אלי ישי יודע יותר טוב מהם. אין לו מושג קלוש ובקלושים, הוא אפילו לא יודע להגות את שם המדינה נכון. הוא לא יודע על מה הוא מדבר, ולא ברור מה מקורות הידע שלו ביחסים בינלאומיים".

שר החוץ אביגדור ליברמן תקף גם הוא בשבוע שעבר את התבטאויותיו של ישי בנושא גירוש המסתננים והדגיש כי משרד החוץ הוא שמופקד על המגעים הדיפלומטיים בנושא. "גל ההתלהמות בחודש האחרון זה הדבר ההפוך ממה שצריך לעשות. משרד החוץ משקיע מאמץ אדיר על מנת להגיע להסדרים עם אותן מדינות, מדינות המקור, וכל התלהמות כזו מחזירה אותנו חצי שנה אחורה", אמר ליברמן בנאום בכנס לשכת רואי החשבון באילת, וקרא לשרים ולחברי הכנסת "לדבר פחות, זה לא פותר שום בעיה. בזכות העבודה המצוינת של משרד החוץ התקדמנו הרבה אך בגלל כל הדיבורים חזרנו הרבה אחורה. צריך לאפשר התמודדות נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully