וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול בית מירי רגב: "הסתה פרועה נגד הזרים"

ענת שלו

27.5.2012 / 0:19

כמה עשרות התאספו מול ביתה של חברת הכנסת בראש העין, כדי למחות על התבטאויותיה הקיצוניות בהפגנה נגד הזרים, אז כינתה את הסודנים "סרטן בגופנו". המפגינים קראו להתפטרותה

כמה עשרות בני אדם הגיעו אתמול (שבת) להפגנה מול ביתה של חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) בראש העין, במטרה למחות על התבטאויותיה החריפות בהפגנה נגד האזרחים הזרים, ביום רביעי האחרון בדרום תל אביב. רגב כינתה אז את הפליטים הסודנים "סרטן בגוף המדינה", ואת אנשי השמאל אשר הגישו עתירה כנגד גירושם של הפליטים "בוגדים" ו"אנרכיסטים". המפגינים עמדו דקה דומיה וקראו לחברת הכנסת להתפטר מתפקידה.

בהפגנה הסוערת בשכונת התקווה נשאו דברים תקיפים כנגד האזרחים הזרים גם חברי הכנסת דני דנון (ליכוד) ומיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), ובסופה הותקפו באלימות מספר פליטים, הובערו פחי אשפה ונופצו שמשות של חנויות. מאז אותן התבטאויות לא פסקו הרוחות מלהתלהט בסביבתה של רגב, כשדף הפייסבוק שלה נהפך לשדה קרב של ממש בין רגב ותומכיה לבין מאות אנשים שכתבו בו כנגדה. חברת הכנסת פטרה אותם כ"כותבי טוקבקים בתשלום", ובמהרה הפכה הצהרה זו לנושא לבדיחה ברשת החברתית. מתוך אותה מחאה וירטואלית התארגנה ההפגנה שנערכה היום בראש העין.

הפגנה נגד תקיפת אזרחים זרים בירושלים, מאי 2012. דרור עינב
"גם אם היא חושבת שאין הסתה בהשוואת המסתננים לסרטן, יש מי שייקח על עצמו לגדוע את אותו גוף סרטני". הפגנת מחאה השבוע/דרור עינב

"ניסינו להבהיר לרגב שלמילים יש משמעות חזקה ויש מי שיפעלו לפי אותן מילים ויבצעו מעשים חמורים", אמר יונתן גור, סטודנט לחינוך שיזם את ההפגנה. "גם אם היא חושבת שאין הסתה לאלימות בהשוואת המסתננים לסרטן, יש מי שייקח על עצמו לגדוע את אותו גוף סרטני וזה מה שאנחנו מנסים להגיד באירוע הזה".

במקום נמצאו גם מספר מתומכיה של חברת הכנסת, ובינם לבין המפגינים משמאל התפתחו עימותים מילוליים. רגב, שיצאה אל המפגינים, סירבה לחזור בה מהדברים שאמרה בהפגנה אולם גינתה כל מעשה אלימות.

"הצעד האחרון לפני הטיפול הכימותרפי"

אייל ירון, תושב שכונת שפירא בן 30, הביע את תחושותיו על האלימות המידרדרת: "יש תחושה של הסתה פרועה ואלימות באוויר בשנים האחרונות במדינה, ואנו רואים את זה מגיע השבוע לדרגה אחרת לגמרי". לדבריו, במקום מגוריו בדרום תל אביב "יש תחושה של מתח כל הזמן באוויר". הוא האשים את הממשלה אשר "לא עושה דבר למען מי שאין לו השפעה כלכלית. משסים אותנו כל הזמן אחד בשני במקום לדאוג למצב שלנו". ירון הוסיף כי "אי אפשר לעבור בשתיקה על מה שנאמר. אני משוכנע שעל חברת הכנסת מירי רגב להתפטר, כיוון שיש קלון באמירה שלה. קלון אישי קשה".

"לקרוא לסודנים סרטן זה הצעד האחרון לפני הטיפול הכימותרפי", אמרה ירדן, אחת המפגינות. "אני פה להגיד שלא נעבור על זה בשתיקה. נעמוד דקה דומיה לזכר הקורבנות שעלולים עוד להיות פה מדבריה הנוראיים של חברת הכנסת, אבל לא נגרום למישהו לרגע לחשוב שאפשר להתחמק מתגובה מאמירה שכזאת. אם מירי רגב מאמינה באמת שקבוצת בני אדם, עם משפחות, עם רגשות, עם חיים משלהם הם מחלה אורגנית בגוף של המדינה הזאת – אז אין לי מה לחפש במדינה הזאת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully