וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול מעון נתניהו: עשרות מחו נגד ההסתה כלפי זרים

כמה עשרות מפגינים נאספו מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על האלימות והגזענות המופנת לדבריהם כלפי זרים. הם גם הפגינו נגד הפקרת תושבי השכונות בדרום תל אביב

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יותם בן-דוד)

המאבק במדיניות נגד אזרחים זרים נמשך: פורום הארגונים נגד הגזענות בישראל "תג מאיר" קיים הבוקר (שישי) הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הפרעות וההסתה כלפי זרים בישראל, אך גם נגד הפקרת תושבי השכונות בדרום תל אביב. ההפגנה נערכת תחת הכותרת "פליטים מתייחסים בחמלה לפליטים".

לא רק ממשלת ישראל נושאת באחריות, לדברי המפגינים; הקהילה האריתראית בישראל מקיימת הבוקר הפגנה גם מול שגרירות אריתריאה בישראל, במחאה על הדיקטטורה האכזרית שם. חברי הקהילה הזמינו את הציבור להשתתף בהפגנה, הנערכת מול השגרירות ברמת גן, וזאת במקביל להפגנות דומות לש גולים אריתראים ברחבי העולם המערבי.

הפגנה בירושלים נגד ההסתה והגזענות כלפי אזרחים זרים. עומר מירון
"פליטים מתייחסים בחמלה לפליטים". ההפגנה מול מעון נתניהו/עומר מירון

בין היתר, מחו המפגינים על כך שמדינת ישראל שומרת יחסים הדוקים עם הדיקטטורה באיתריאה, ונמנעת מלהצטרף לסנקציות בינלאומיות עליה, ובכך מעיבה על יכולתם של "הגולים מאונס" מהמדינה, לחזור למולדתם.

אתמול השתתפו מאות בני אדם בשתי "הפגנות חירום" בתל אביב ובירושלים במחאה על "הפוגרום בפליטים וההזנחה של הרשויות הממשלתיות והעירוניות". בתל אביב התכנסו המפגינים בגינת לוינסקי וצעדו משם דרך מתחם התחנה המרכזית החדשה עד למטה הליכוד, מצודת זאב, ברחוב קינג ג'ורג' בעיר. בבירה צעדו המפגינים לעבר הכנסת, ובשעה 19:00 התכנסו להפגנה מול מעון ראש הממשלה.

"מי לא פליט פה?"

המפגינים בתל אביב, בהם מזכ"ל תנועת שלום עכשיו יריב אופנהיימר והפעילה סתיו שפיר, קראו קריאות כגון: "ממשלה של גזירות מזניחה את השכונות", "הימין הקיצוני צא מהשכונה שלי", ונושאים שלטים עליהם כתוב: "כסף לשכונות לא להתנחלויות" ו-"מי לא פליט פה?". חלק מבעלי הדוכנים בתחנה המרכזית הישנה, שם עברה התהלוכה, קראו קריאות בוז למפגינים. כוחות משטרה מלווים את הצעדה ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול לפרעות של תושבי דרום תל אביב כלפי אזרחים זזרים, שלשום. נתניהו אמר כי "בעיית המסתננים חייבת להיפתר ואנחנו נפתור אותה?, אך הבהיר כי ?אין שום מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש. אני אומר את הדברים גם לאנשי הציבור וגם לתושבי דרום תל אביב שאת כאבם אני מבין. אנחנו נפתור את הבעיה ונעשה את זה בצורה אחראית".

נשיא המדינה, שמעון פרס, פרסם הודעת גינוי מיוחדת בעקבות האירועים אמש בדרום תל אביב. פרס קרא לאזרחי המדינה להימנע מגילויי גזענות ומהסתה: "שנאת זרים עומדת בניגוד ליסודות היהדות", אמר הנשיא והוסיף כי "אני מודע היטב לקשיים בהם נתקלים תושבי השכונות בדרום תל אביב ולמציאות הקשה עמה הם נאלצים להתמודד, אולם גילויי האלימות אינם הפתרון לבעיה". הנשיא הדגיש כי מוטלת על המדינה החובה לטפל בדחיפות בסוגיית האזרחים הזרים תוך שמירה והקפדה על כבודם וזכויותיהם כבני אדם.

עוד בנושא
מאות הפגינו בתל אביב במחאה על האלימות כלפי זרים
נתניהו על הפרעות בדרום תל אביב: ”אין מקום למעשים כאלה”
זרים הותקפו בתל אביב בתום הפגנת מחאה נגדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully