וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נעצור שטף המסתננים, הטיפול בעיצומו"

טל שלו

13.6.2012 / 17:02

ראש הממשלה אמר כי "התחלנו גם בפעולות להחזרת המסתננים הבלתי חוקיים לארצות המוצא שלהם. נפתור את הבעיה". אחד ממנהיגי הדרום סודנים: "אנחנו לא מסוכנים לכם"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (רביעי) בישיבת צוות שרים לפיתוח העיר אילת כי הטיפול בבעיית המסתננים נמצא בעיצומו. "נעצור את שטף המסתננים", הצהיר נתניהו. "בעוד חודשים ספורים תסתיים הקמת הגדר. השבוע העברנו בכנסת את החוק להחמרת העונשים על מעסיקים שמביאים מסתננים בלתי חוקיים. אנחנו מקימים עכשיו מתקני שהייה ליד הגדר, על מנת שנוכל להעביר את המסתננים ישירות למעצר של עד שלוש שנים. התחלנו גם בפעולות להחזיר את המסתננים הבלתי חוקיים לארצות המוצא שלהם. אנחנו נפתור את הבעיה". יצויין כי הצהרה זו כמעט זהה לדבריו של נתניהו בדיון שערך ביום חמישי האחרון בנושא המסתננים הבלתי חוקיים.

מעצרים של סודנים בדרום תל אביב, יוני 2012. יותם רונן
"מבקשים שנה-שנתיים להתארגן, לרכוש השכלה וכישורים מקצועיים או לחסוך מספיק, על מנת לשרוד בדרום סודן". אזרח זר נבדק על ידי הרשויות/יותם רונן

"רוצים לשוב לביתנו בדרום סודן"

אחד ממנהיגי הקהילה הדרום סודנית בישראל, גבריאל קוול, התייחס לצעדים התקיפים האחרונים שנקטה הממשלה נגד האזרחים הזרים. "ראשית אנו מבקשים שתעצרו את הגישה של שימוש במעצר של אנשים כפושעים, וזאת בטרם תם השבוע שנתנה הממשלה לאנשינו לעזוב מאז פסיקת בית המשפט", אמר קוול. "הדרום סודנים רוצים לומר: אנחנו לא מסוכנים לכם ואנו ראויים ליחס של בני-אדם. אנו קבוצה מאוד מלוכדת ושיעור הפשע בקרבנו שואף לאפס. לישראלים אומר: אנחנו אומות חברות, הותקפנו גם אנו על ידי מי שמבקשים לכלות אתכם ואותנו, כך שאנו מזדהים אתכם".

"חשוב שתדעו שאנו רוצים לשוב לביתנו בדרום סודן, אך כרגע מדינתנו לא ערוכה לקליטת עוד אנשים, אפילו מחנות הפליטים הרבים מופגזים על ידי מטוסי צפון סודן ללא מחסה, ו-90% מהאוכלוסייה חיה מתחת לקו העוני והרעב נרחב", הוסיף מנהיג הקהילה. "שיבה המונית רק תקשה על המדינה בשלב זה. כרגע עוד לא עבר שבוע מפסיקת בית המשפט וכבר החלו לעצור אנשים. אנו מבקשים שנה-שנתיים להתארגן, לרכוש השכלה וכישורים מקצועיים או לחסוך מספיק, על מנת לשרוד ולקיים את עצמנו בדרום סודן, שנמצאת במציאות חברתית קשה. לכל הפחות, אנו מבקשים שיינתנו לקהילה שלנו חודשיים להתארגן לשיבה בכבוד למדינה או למדינות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully