וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי הכריז על מבצע "חוזרים הביתה", עשרות זרים נעצרו

רמי שני, פנחס וולף וטל שלו

11.6.2012 / 13:37

אנשי רשות ההגירה עצרו מהבוקר 55 שוהים בלתי חוקיים, בהם 45 אזרחי דרום סודן. השר: "לשימור הזהות הציונית", נציגת האו"ם בדיון בכנסת: "להחזיר לאריתריאה? שליחה למוות"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

55 שוהים בלתי חוקיים נעצרו מאז שעות הבוקר (שני) בפעילות של צוותי מנהל אכיפה וזרים ברשות ההגירה והאוכלוסין. בין העצורים, 45 אזרחי דרום סודן, שלושה מניגריה, שניים מסין, שניים מגאנה, אחד מחוף השנהב, אחד מהפיליפינים ועצור נוסף שנמצא בתהליכי זיהוי. המעצרים נערכו על רקע הכרזת שר הפנים, אלי ישי, כי היום יצא לדרך מבצע "חוזרים הביתה", לגירוש השוהים בלתי חוקיים לישראל.

ישי הבהיר כי כיעד ראשון מיועדת התוכנית להתמקד בהחזרה מיידית של תושבי דרום סודן וחוף השנהב, ותקף את הבעיתיות הגדולה שיוצרים, לטענתו, ארגוני הסיוע המבהירים כי עמדת האו?ם אוסרת גירוש מסתננים לצפון סודן ואריתריאה. ?אין מדובר על מבצע נגד המסתננים, כי אם על מבצע לשימור זהותה של המדינה היהודית ציונית. אני רואה כיעד מיידי החזרתם של מסתנני דרום סודאן וחוף השנהב?, אמר ישי והוסיף כי הוא ?מקווה שהערמת הקשיים ע"י המתיימרים להיקרא ארגוני זכויות אדם, בניסיונותינו להחזיר מסתנני צפון סודן ואריתריאה המהווים את מרבית המסתננים והסכנה לישראל, כ-50 אלף מסתננים, תסתיים בקרוב".

בתוך כך, נציגת נציבות האו"ם לפליטים, שרון הראל, אמרה היום במהלך דיון בוועדה המיוחדת לענייני עובדים זרים של הכנסת כי "בישראל יש כ-60 אלף בני אדם המוגדרים פליטים. אין היום מדינת המגרשות באופן שיטתי לאריתריאה, כולל מדינות אירופאיות ומדינות מצפון אמריקה. כל עוד זה המצב ואין שינוי פוליטי באריתריאה, לא ניתן לגרש אותם לשם. גירוש כזה - משמעותו שליחתם אל מותם".

זרים שנעצרו בפשיטה של רשות האוכלוסין הבוקר. יותם רונן
מעצר אזרח זר, היום/יותם רונן

"סודני שנכנס לישראל נתפס בארצו כבוגד"

רק ביום חמישי נתן בית המשפט אור ירוק לגירוש אזרחי דרום סודן מישראל, עם דחיית העתירה נגד המהלך, וכבר אתמול החלה רשות ההגירה בביצוע מעצרים של אזרחים זרים. מהרשות נמסר כי בפעילות שוטפת נעצרו מהבוקר שמונה נתיני דרום סודן, לצד שוהים בלתי חוקיים אחרים, זאת חרף הבטחת שר הפנים אלי ישי להעניק להם ארכה של שבוע במסגרתה יוכלו לשוב מרצונם לארצם, גם מבלי להיעצר. לפי מרכזי הסיוע, ישנם בישראל 750 נתינים דרום סודנים. יצוין כי אותם נתינים קיבלו אשרות מכוח חוק הכניסה לישראל.

"אני לא בטוחה שזו תיחשב עזיבה וולונטרית", אמרה הראל במענה לשאלתו של חבר הכנסת יעקב (כצל'ה) כץ (האיחוד הלאומי), האם תתנגד לתכנית להבאתם למתקני שהייה ומתן כסף תמורת עזיבתם. "לעניין צפון סודן ואריתריאה - החוק בסודן רואה באדם שנכנס לישראל כאדם בוגד, והענישה על כך חמורה". בנוגע לטענה לפיה המדינה הראשונה אליה מגיעים הפליטים היא זו הנחשבת כמדינה החייבת לקלוטם, ובמקרה הנוכחי מדובר במצרים, אמרה הנציגה: "פליט הוא אדם הנמלט על חייו. הוא נמלט ומגיע ליעד שלו. הוא יכול להגיע למדינה, שתיים ואף יותר מכך כדי להגיע למדינה בה הוא חש הגנה".

מנהל אגף זרים ברשות האוכלוסין וההגירה, יוסי אדלשטיין, אמר כי "יש בחינה להרחיב את מתקן סהרונים באוהלים בשלב ראשון, כדי לתת פתרון ראשוני להרחבת אפשרויות הקליטה של המסתננים. אני מקווה גם שהגדר תסתיים עד סוף השנה, כדי שיבינו שהכדאיות להגיע לכאן הולכת ופוחתת. יש הערכות שיגיעו גם דרך ירדן. ב-2007 ו-2008 שיבצנו 2,000 עובדים לעבודה. תוך שבוע הם עזבו את העבודה. הם לא רוצים לעבוד, כי העבודה היא קשה. אצל הרפתנים אין אפשרות לעובדים זרים. קליטה שלהם תבוא על חשבון עובדים ישראלים". אדלשטיין דיווח בדיון כי מתחילת השנה נכנסו לישראל 9,057 מסתננים.

עוד בנושא
השר ישי מתגונן: ”אני לא שר הרווחה של אפריקה”
למרות עמדת היועץ: תוחמר ענישת מעסיקי זרים
לאחר התרת הגירוש: החל מעצר אזרחים מדרום סודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully