וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התרת הגירוש: החל מעצר אזרחים מדרום סודן

לפני שלושה ימים בלבד נדחתה עתירה נגד גירוש אזרחי דרום סודן, ובכך ניתן אור ירוק לגירושם, וכבר החלה רשות ההגירה בביצוע מעצרים. זאת, חרף הבטחת ישי לאפשר עזיבה מרצון

רק ביום חמישי נתן בית המשפט אור ירוק לגירוש אזרחי דרום סודן מישראל, עם דחייתו עתירה נגד המהלך והבוקר (ראשון) החלה רשות ההגירה בביצוע מעצרים של אותם אזרחים זרים. מהרשות נמסר כי בפעילות שוטפת נעצרו מהבוקר שמונה נתיני דרום סודן, לצד שוהים בלתי חוקיים אחרים, זאת חרף הבטחת שר הפנים אלי ישי להעניק להם ארכה של שבוע במסגרתה יוכלו לשוב מרצונם לארצם, גם מבלי להיעצר. לפי מרכזי הסיוע, ישנם בישראל 750 נתינים דרום סודנים. יצוין כי אותם נתינים קיבלו אשרות מכוח חוק הכניסה לישראל.

ממוקד הסיוע לעובדים זרים נמסר בתגובה למעצרים כי "מכיוון שהחלטת בית המשפט התקבלה רק ביום חמישי, חלק מהקהילה כלל אינו יודע זאת ומן הראוי היה לתת להם שהות להיערך ולהתארגן ולא להשליכם מיד לכלא". עוד נמסר כי "פנינו לרשות ההגירה במטרה לתת להם שבועיים ארכה להתארגנות. אנו קוראים לשר ישי לגלות הגינות ואנושיות ולהנחות לא לעצור מיד אנשים, בהתאם להתחייבותו מיום חמישי".

מאות מפגינים בתל אביב נגד גירושם המיועד של פליטי דרום סודן. דרור עינב
הפגנת פעילים מדרום סודן בתל אביב/דרור עינב

כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה ביום חמישי את העתירה שהוגשה נגד החלטת שר הפנים, אלי ישי, להפסיק את מדיניות ה"הגנה הקולקטיבית" על אזרחי דרום סודן השוהים בישראל, ובכך נתן אור ירוק לגירוש האזרחים הזרים למולדתם – עם ביטול הצו הארעי המונע את גירושם. הרקע לעתירה, שהגישו לפני מספר חודשים ארגוני זכויות אדם, היא מדיניות שהונהגה במשך מספר שנים על ידי שר הפנים, לפיה לא הורחקו אותם נתינים, אך גם לא התברר עניינם באופן פרטני, לרבות טענות למעמד של פליטים מכוח אמנת הפליטים.

רק ביום חמישי הובטח שבוע לעזיבה מרצון

מיד לאחר פסיקת בית המשפט, הודיע שר הפנים, אלי ישי, כי "החל מהיום אין כל מניעה לבצע אכיפה, הן כנגד אזרחי דרום סודן והן כנגד מעסיקיהם". בהודעה שפורסמה נמסר כי כל אזרח דרום סודני יכול לעזוב את ישראל מרצונו מבלי להיעצר בתוך שבוע, אך כאמור, רשות ההגירה הפרה דבריו של השר ישי. "רשות ההגירה מזכירה לכל אזרח סודני שירצה לעזוב מרצונו מבלי להיעצר, כי ניתן לפנות ליחידה לעידוד עזיבה מרצון במהלך השבוע הקרוב בלבד ולקבל סיוע וליווי", נמסר רק ביום חמישי.

גורמים במשרד החוץ הסבירו ביום חמישי כי על מנת לאפשר החזרה של האזרחים הדרום-סודנים, נדרש מהלך לוגיסטי מורכב הדורש חכירה של כמה מטוסים בתיאום עם סוכנויות הפליטים של האו"ם. "בשנה האחרונה ישנה חזרה מרצון כל העת של אלפי פליטים לדרום סודן שקיבלה את עצמאותה בשנה האחרונה", אמר גורם במשרד לוואלה! חדשות, אך העריך כי יחלפו כמה חודשים עד להרחקתם הסופית של כל אזרחי דרום סודן השוהים בישראל, כשבשבוע הבא, לדוגמה, מתוכננת רק טיסה אחת למדינה. במקביל, הדגיש הגורם, פסק הדין שניתן היום בבית המשפט המחוזי מסתמך על חוות דעת של משרד החוץ המתנה את הגירוש בבדיקת המצב הפוליטי הנוכחי במדינה, שסובלת עדיין ממלחמות ומהתקפות משכנתה מצפון, סודן.

עוד באותו נושא:
ישי לאזרחי דרום סודן: "עזבו את ישראל בתוך שבוע"
בית המשפט קבע: גירוש אזרחי דרום סודן - חוקי
ישי הקים צוות משימה מיוחד: "לא יהיו פה מסתננים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully