וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות עמדת היועץ: תוחמר ענישת מעסיקי זרים

פנחס וולף

10.6.2012 / 17:28

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק שתחמיר ענישת מעסיקי זרים בניגוד לחוק. השרים אהרונוביץ' ובגין התנגדו: "קודם שימצו האכיפה בחוק הקיים". המפכ"ל דנינו התבטא בעד העסקתם

היועץ המשפטי לממשלה התנגד – אבל הממשלה בשלה: ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק הדורשת להחמיר את הענישה עם מעסיקי אזרחים זרים שלא כחוק. הצעת החוק, אותה יזם ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), קובעת שכל המעסיק זרים שלא כחוק יהיה צפוי למאסר ממושך שעשוי להאמיר לחמש שנים, או לקנס של חצי מיליון שקלים. נציגת היועץ המשפטי לממשלה בדיון, המשנה אורית קורן, כמו גם היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים, התנגדו להצעה.

קורן ביקשה לטעון שההבחנה בין מהגרי עבודה לפליטים בהקשר זה היא בעייתית. "יש שעטנז של שני חוקים שאין קשר ביניהם", אמרה. "יש חקיקה לגבי מסתננים עם היבטים ביטחוניים, ורוצים להחיל זאת גם על מהגרי עבודה. זה לערבב מין בשאינו מינו".

גם השר בני בגין התנגד להצעה. "קודם שימצו את הענישה והאכיפה במצב הקיים", אמר. מלבד בגין, התנגד להצעה גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בהתאם להמלצה המשפטית של משרדו. השרים יעקב נאמן, גדעון סער, יעקב מרגי, גלעד ארדן ויולי אדלשטיין תמכו, בעוד שהשר מיכאל איתן נמנע בהצבעה.

מהגרי עבודה ומבקשי מקלט מסודן ומאריתריאה. תל אביב. אפריל 2012. רויטרס
תוחמר ענישת מעסיקיהם של אזרחים זרים/רויטרס

יוזם ההצעה אקוניס בירך על אישורה. לדבריו, "החוק החדש מהווה צעד משמעותי ביותר בדרך לפתרון סוגיית המסתננים שהיא הבעיה החברתית הבוערת ביותר במדינת ישראל כיום. החוק יבלום את התמריץ העיקרי למסתננים לבוא לישראל, כדי למצוא עבודה".

המפכ"ל דנינו תומך בהעסקת מסתננים

"מטרת הצעת החוק היא להחמיר בענישה עם תושבי ישראל המסייעים הן בידי שוהים בלתי חוקיים תושבי האזור והן בידי מסתננים, כהגדרתם בחוק למניעת הסתננות, להתפרנס וללון במדינה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "תופעת השב"חים בישראל, לרבות מסתנני עבודה הנכנסים לישראל באופן בלתי חוקי, הפכה לתופעה יומיומית שעלולה להפוך לאיום אסטרטגי על החברה הישראלית, בעיקר בשכונות המצוקה". הצעת החוק מותחת ביקורת על העונשים הקלים שבתי משפט מטילים על העבריינים בנושא המסתננים. "בתי המשפט בישראל גוזרים עונשים וקנסות נמוכים על מעסיקים ומלינים שנתפסים ויש מקום להחמיר את האכיפה", נכתב בהצעה, "מעסיק העובר על החוק הפלילי, מסכן חיי אדם ומפר את חוקי העבודה ראוי לענישה חמורה יותר".

יצוין כי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, דווקא תומך בהתרת העסקתם של אזרחים זרים, כאמצעי למנוע מהם להדרדר לפשיעה. בסיור שערך בדרום תל אביב לפני כשבועיים אמר המפכ"ל כי "מצד אחד אם אתה לא עושה כלום אתה מגדיל את המשיכה להסתנן לישראל, מצד שני יש פה עשרות אלפי בני אדם - שאם הם לא מועסקים הדבר גורם לפשיעה. אני מציע שני צעדים: למנוע כניסה באמצעות הגדר, ולאלה שכבר נמצאים כאן - לוודא שמאפשרים את העסקתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully