וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: "גורל ישראל נתון בידי מדינות האזור"

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי אמר כי אחרי האביב הערבי, "נוצרו הזדמנויות נוספות להתנגד לארצות הברית ולמשטר הציוני". שר החוץ סאלחי: "התנועה הפלסטינית תתחזק"

שוב תרועות מלחמה מטהרן: מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באירן, סעיד ג'לילי, אמר אתמול (ראשון) כי התקוממות "האביב הערבי" במזרח התיכון "הוכיחה שגורל המשטר הציוני נמצא בידי מדינות האזור". בתום פגישה שערך עם מזכיר ארגון "החזית העממית", אחמד ג'יבריל, אמר עוד ג'לילי כי באירועים שהתרחשו באזור בשנה האחרונה "נוצרו הזדמנויות נוספות להתנגד לארצות הברית ולמשטר הציוני".

נציג אירן, סעיד ג'לילי, עם סיום שיחות הגרעין עם המעצמות בז'נבה. רויטרס
שוב מתגרה בישראל. ג'לילי/רויטרס

ג'לילי לא היה הבכיר האירני עמו נועד ג'יבריל; בתום פגישתו, נפגש ראש החזית העממית גם עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי. האחרון אמר כי ההתפתחויות באזור עשויות להיות לטובתן של העמים המוסלמים, ובכלל זאת גם הפלסטינים. "עם עליית משטרים המייצגים את רצון העמים, אנו צפויים להיות עדים להתחזקות התנועה האנטי-ציונית, שתהפוך לעוצמתית מאי פעם".

באירן טוענים ששיחות הגרעין מועדות לכישלון

דומה שאירן ממשיכה להתגרות במערב, ולא רק בישראל. סגן ראש צוות המשא ומתן האירני ושליח אירן לשיחות עם המעצמות, עלי בגירי, הזהיר כי שיחות הגרעין שייערכו ב-18 וב-19 החודש במוסקבה ייכשלו בשל הכנה לקויה. בסוכנות ידיעות האירנית IRNA נטען כי בגירי שלח מכתב לבכיר באיחוד האירופי בו הסביר כי היעדר שיחות מקדימות עם אירן לקראת הכינוס במוסקבה יביאו לכישלונן מראש. "אם ההסכמים בכל סבב שיחות יכובדו, לא תהיה ערבות להצלחת השיחות הבאות", נכתב.

גם בשבוע שעבר נשמעה אמירה דומה מצד אירן, כשגורמים במדינה אמרו כי העיכוב בהסכמת 1+5 (חמש המעצמות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה) לקיים עמה שיחות מקדימות, מטיל ספק באשר לקיום סבב השיחות הבא. מי שחיזק עמדה זו הוא עלי לריג'אני, שנבחר לכהונה שנייה כיו"ר ה"מג'לס", הפרלמנט של אירן, ואשר אמר כי "המהומה שמקיימות מדינות המערב לגבי העובדה שהשיחות במוסקבה הן 'ההזדמנות האחרונה, כאילו האמריקאים לא קיבלו כבר החלטות אחרות בנושא, הן חלק ממשחק מגושם".

מוקדם יותר היום אמר עלי סעדי, נציג צבאי בכיר של מנהיגה הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי ובכיר במשמרות המהפכה, כי "הדרך היחידה לקיום השיחות בין אירן למעצמות העולם על תוכנית הגרעין היא לקבל את דרישותיה של טהרן". הוא ציין כי "לרוע המזל, החשיבה של המעצמות, בייחוד זו של ארצות הברית, אינה מקובלת על ידי אנשינו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully