וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה תעסוק שוב במו"מ, ניפגש עם אבו מאזן"

יו"ר קדימה שאול מופז גיבה בראיון ל"פגוש את העיתונות" את תוכנית נתניהו לפינוי האולפנה והתחייב לקדם חלופה לחוק טל. על פרשת הרפז: "כדאי לברק ואשכנזי להנמיך פרופיל"

"היה שבוע מאוד מביך ומטריד במובנים מסוימים, עד כמה ראשי מערכת הביטחון מוכנים להיכנס לביצת הטחת ההאשמות. היו בעבר מתחים וגם יהיו בעתיד, אבל אני לא זוכר דבר כזה, יחסים כל כך עכורים. אני חושב שיעשו טוב השניים שיורידו פרופיל", כך אמר היום (שבת) יו"ר מפלגת קדימה, שאול מופז, בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. "אני לא שייך לאף מחנה. המחנה הנכון הוא לשמור על מוסד הרמטכ"לות ועל מערכת הביטחון בכבוד ובאמון הראוי להם. אני לא מספיק בקיא בפרטים וסומך על היועץ המשפטי לממשלה והמבקר שימצאו את בדרך הנכונה להביא לסיומו המהיר והנכון של העניין הזה", הוסיף.

על המשא ומתן עם הפלסטינים אמר מופז כי הוא מאמין שממשלת האחדות תוכל לקדם אותו – ובקרוב. "יש לי יסוד סביר להניח שנושא המשא ומתן יחזור לשולחן הממשלה. אני לא יודע אם בעוד שנה או חודש, אבל מאז שקדימה הצטרפה לממשלה - הסיכוי גדל", אמר. "הנושא של חידוש המשא ומתן יהיה על סדר היום של ממשלת האחדות. אני חושב שהכל פתוח והכל אפשרי ובעיני יש הזדמנות היסטורית בקואליציה הזו, כשאפשר להגיע לרוב מאוד משמעותי בפרלמנט ובכל עניין". "אני מניח שניפגש (עם אבו מאזן) בקרוב", הוסיף. "אני פוגש אותו קודם כל כשר בממשלה יש לה מנדט. לגבי אפשרות של מהלך חד צדדי אמר מופז כי מהלך שכזה "יחסית רחוק".

שאול מופז, ישיבת סיעת קדימה. עומר מירון
"כל מי שניסה להגן על 'חוק ההסדרה' וחשב שכך הוא מגן על המתיישבים - עשה טעות". השר שאול מופז/עומר מירון

בראיון התייחס מופז לשורת נושאים על סדר היום. בין היתר גיבה את תוכנית הפשרה של נתניהו בנושא גבעת האולפנה – ותקף את "חוק ההסדרה" שהופל. "אני לא מהנדס אבל היו בעבר מקרים שהעתיקו בתים במרחק של כמה עשרות מטרים. השורה התחתונה היא שהתושבים יפונו משם. כל מי שניסה להגן על 'חוק ההסדרה' וחשב שכך הוא מגן על המתיישבים - עשה טעות. זה היה פוגע במדינת ישראל, בשלטון החוק שלה, ובסופו של דבר גם במפעל ההתיישבות". על תוספת הבנייה בהתנחלויות אמר כי היא "עולה בקנה אחד עם ראיית עולמי. העיתוי יכול היה להיות טוב יותר, ולא בסמוך לנפילת 'חוק ההסדרה'. צריכה להיות מדיניות כזאת".

"יש עודף פטפטת בנושא האירני"

בעקיפין, מתח מופז ביקורת גם על אלו המדברים באופן פומבי בנושא האירני. "אני חושב שיש עודף פטפטת בעניין הזה. לא מראים מה קורה - מדברים. היום מדברים קצת פחות. לכל ההתבטאויות, בעיני, צריך לתת נופך יותר מידתי, אני עצמי משתדל לא לדבר על זה יותר מדי".

מופז התייחס בראיון גם לסיבות שהניעו להוביל את קדימה אל תוך ממשלת נתניהו, ואמר כי "בכל ההחלטות שקיבלתי בחיי, בביטחון ובפוליטיקה, ראיתי לנגד עיני את טובת המדינה. המטרה היא אחדות ויציבות. האם לא שמנו על הפרק שורה של נושאי מהות? הם יובילו לקידום השוויון בנטל ושינוי שיטת הממשל. יש לנו הזדמנות להשפיע מבפנים, הבנתי מראש הממשלה שנוצרו התנאים לממשלת אחדות והוא התחייב על הדברים האלה".

לדבריו, "זו הזדמנות היסטורית - שינוי שיטת הממשל הוא הדבר המשמעותי ביותר יחד עם חידוש המשא ומתן והשוויון בנטל. יש עוד משהו - התקציב של 2013 יהיה תקציב חירום - ואנחנו נהיה שם. אנחנו נעמוד על המשמר לראות שלא מעלים מיסים עקיפים על חשבון מי שגבם כבר שבור". על האפשרות שקדימה תאוחד לתוך הליכוד אמר בעתיד אמר כי "קשה מאוד לחזות את העתיד בנושאים האלה, בוודאי במדינת ישראל (לחבור לנתניהו), אם כי זה לא על סדר היום". על נתניהו עצמו, יריבו בעבר ושותפו כיום, אמר כי מופז כי הוא רואה אצלו "יותר נכונות להגיע להסכמות בכל התחומים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סומך על היועץ המשפטי לממשלה והמבקר שימצאו את בדרך הנכונה להביא לסיומו המהיר והנכון של העניין הזה", ברק, לינדנשטראוס ואשכנזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לגבי הוועדה למציאת חלופה לחוק טל, אחת התוצאות הישירות של כניסת קדימה לממשלה, אמר מופז כי מבחינתו "מה שהיה לא יהיה". לדבריו, "אני חושב שהחברה החרדית מבינה שאי אפשר להמשיך לקיים חיים של עוני ואביונות. החרדים ישרתו בצה"ל יותר ממה שהם עושים היום. לדעתי הוא תוך כמה שנים המספר יהיה פי שלושה או ארבעה. נראה יותר יחידות ויותר מסלולים עבור החרדים בצה"ל. הדבר השני שהוא משמעותי – יהיו יותר חרדים בשירות האזרחי. גם כאן יהיו תמריצים להצטרף למעגל לעבודה במדינת ישראל וזה ההישג המקסימלי. אנחנו לא מתכוונים לוותר על זה.

יושבת ראש מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה בתגובה לדברי מופז בנוגע לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים כי "הפגישות שמתכנן מופז עם אבו מאזן, יועילו למשא ומתן כמו כוסות רוח למת. זאת לאור פעולת 'תג המחיר' של ממשלת הליכוד וקדימה להקים 851 יחידות דיור חדשות בשטחים. מופז כנראה מתעלם מהעובדה שאין גם בניה בהתנחלויות וגם חידוש של המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully