וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר קואליציוני? אלקין: "לקדימה פיצול אישיות"

פנחס וולף

16.5.2012 / 16:05

לאחר ששלושה מחברי הסיעה הצביעו בעד חוק נגד הדרת נשים, חרף המשמעת הקואליציונית, תקף יו"ר הקואליציה את שותפיו החדשים: "הייתי ממליץ להם על טיפול פסיכולוגי דחוף"

מתיחות ראשונה בקואליציה מאז הצטרפה קדימה לממשלת האחדות בשבוע שעבר: לאחר ששלושה מחברי סיעת קדימה הצביעו בעד הצעת חוק של ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה) נגד הדרת נשים, ואילו יתר חברי הסיעה נעדרו מהמליאה, בעוד הוכרזה משמעת קואליציונית נגד ההצעה, יו"ר הקואליציה זאב אלקין הגדיר את אנשי קדימה כ-"סובלים מפיצול אישיות", והציע להם בסרקזם ללכת לטיפול פסיכולוגי.

ח"כ זאב אלקין באזכרה לבני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר, מרץ 2001. עומר מירון
"זה מלמד על המשבר העמוק של קדימה". יו"ר הקואליציה זאב אלקין/עומר מירון

"כנראה שחברי הכנסת בקדימה סובלים מפיצול אישיות ולא מצליחים עדיין לבחור איפה הם רוצים להיות – אם הם בקואליציה הזאת או שהם רוצים לחזור למערכת הבחירות ממנה, הם בעצמם יודעים, שכמעט כולם לא יחזרו לכנסת", אמר אלקין, השוהה כעת בבריסל. עוד הוסיף יו"ר הקואליציה כי "הייתי ממליץ להם לעבור טיפול פסיכולוגי דחוף. אני מאוכזב מהיכולת המנהיגותית של ראש קדימה ושל יו"ר סיעת קדימה שחברי סיעתם פועלים בניגוד לסיכומים שהושגו. כנראה שזה מלמד על המשבר העמוק של קדימה. אנחנו נדון בהנהלת הקואליציה ונפעל בהתאם למסורת, שמי שלא פועל לפי הסטנדרטים של עמידה במשמעת קואליציונית - אני מציע לו למצוא עצמו מחוץ למסגרת הזו".

טיבייב: "לא נתנגד לחוק משיקולים צרים"

חברי הכנסת של קדימה שהצביעו בעד ההצעה הם רוברט טיבייב, יואל חסון ונינו אבסדזה. טיבייב אמר לאחר ההצבעה כי "מדובר בהצעת חוק חשובה, מידתית ונכונה המהווה תמרור אזהרה משמעותי כלפי אלה אשר לא מהססים לנהוג באלימות מילולית ובבריונות פיזית כלפי נשים. קדימה הובילה פרלמנטרית וציבורית את המהלך נגד הדרת נשים ועל כן אסור היה לה להתנגד להצעת חוק חשובה זו ממניעים פוליטיים צרים".

ח"כ יואל חסון הוסיף על דבריו כי "הקואליציה הייתה צריכה להעריך מראש את העניין בעקבות הובלת הנושא על ידי קדימה, ולתת להצביע בעד ההצעה גם אם בהתניה ולא להעמיד אותנו בסיטואציה בלתי אפשרית. החוק נכון וראוי היה שיעבור".

ממשלת אחדות: הקואליציה במבחן
בקדימה מאיימים: חוק "מופז 2" יזרז את פילוג הסיעה
רק יומיים אחרי האחדות: "קדימה הולכת לפילוג"
ש"ס הכריזה: מחרימים את הוועדה למציאת חלופה לחוק טל
חיים רמון עוזב את קדימה: "זאת הרי הצטרפות לליכוד"
שאול מופז: לבני פועלת לפירוק קדימה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully