וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבייב הצביע בעד העלאת שכר לחיילים - מופז העניש

פנחס וולף

30.5.2012 / 20:08

לראשונה מאז נבחר לראשות "קדימה", העניש המשנה לראש הממשלה את חבר סיעתו על כך שהצביע בניגוד לעמדת הקואליציה. האירוניה: מדובר בחוק שמופז הוא בין יוזמיו

הסדקים בקואליצית הענק של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עולים מדרגה: המשנה לראש הממשלה שאול מופז, הטיל היום (רביעי) על חבר סיעתו, ח"כ רוברט טיבייב, עונש על כך שהצביע על פי צו מצפונו ובניגוד לעמדת הקואליציה, בעד הצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ (העבודה), המבקשת להעניק שכר מינימום לחיילים בשנת שירותם האחרונה. מדובר בעונש הראשון מסוג זה שמטיל מופז מאז נבחר לראשות סיעתו. אופן הצבעתו מצטרפת להצבעה על חוק הדרת נשים של ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, שגם בו תמך טיבייב, בניגוד לעמדת הקואליציה.

רוברט טיבייב, קדימה, חבר כנסת 11 במאי 2012. עומר מירון
נענש על ידי מופז. טיבייב/עומר מירון

לוואלה! חדשות נודע כי לאחר ההצבעה מופז ביקש מטיבייב לא לצאת מהכנסת, ולהמתין לפגישה אתו. בפגישה הוא נזף בו, והודיע לו כי במשך חודש ימים ייאסר עליו להשתתף בישיבות ועדות הכנסת ולהגיש הצעות חוק למשך חודש שלם.

למרבה האירוניה, מופז הוא בין יוזמי הצעת החוק; עם זאת, הוא הבהיר כי כחלופה להצעת החוק האמורה, ועדת קש"ב, בראשות ח"כ יוחנן פלסנר, הבוחנת חקיקה בתחום גיוס החרדים, תיתן מענה גם לתגמול הכספי לחיילים, ומשום כך, לטענתו, אין טעם להעלות את הצעת החוק. בוועדת השרים לחקיקה, אגב, שר הביטחון אהוד ברק היה היחיד שתמך בהצעה, אך יתר השרים התנגדו בשל העובדה שלא נמצא מקור תקציבי לעניין וברק לא נידב את משרד הביטחון לנושא.

"אתה לא מקבל את הכרעת הרוב"

"אתה לא מקבל את הכרעת הרוב", פתח מופז בשיחה עם טיבייב. "אני דווקא מקבל", השיב טיבייב, "זה ששיניתם את הדרך של קדימה זה כבר משהו אחר. אני לא מצביע נגד עמדת הקואליציה כל הזמן, רק כשהיה את עניין הדרת הנשים ועניין החיילים, שעבורם 750,000 הצביעו לקדימה – אני מצביע לפי צו מצפוני".

כאשר מופז שאל אותו האם הוא מתכוון להתפלג מהמפלגה, טיבייב השיב: "אמרתי לך גם אז, כשהורדתם את הצעת החוק של ח"כ צלנר ("חוק מופז 2", המציע שלא לאפשר לשבעה חברי סיעה לפרוש מסיעתם, ועורר זעם רב בקדימה, עד כדי איומי פרישה – פ"ו), שאלך בנושא הזה עד הסוף, שלא תוכלו לעצור פילוג על ידי הצעת חוק. פילוג אפשר להוריד מסדר היום רק אם תחזרו חזרה לדרך קדימה. כרגע אני לא מתכוון לפרוש, וגם אין אנשים שרוצים לפרוש".

"אתה לא יכול ליהנות מחברות בסיעה ולירות לכל הכיוונים", סיים מופז והטיל את העונש: "קח לך חודש ותחשוב על זה". טיבייב אמר לוואלה! חדשות בתגובה כי "חשובים לי עקרונות. אני באמת מאמין בדרך קדימה ואני מקווה שאפשר להחזיר את קדימה למסלול שלה. אינני חושב שראוי להטיל ענישה על עמידה בעקרונות, במיוחד כשמדובר בהצעת חוק שמופז עצמו חתום עליה. בכל מקרה אני מתכוון להמשיך להילחם על העקרונות של קדימה ושלי".

עוד בנושא
בשל הביקורת: מופז מקפיא הטיפול ב”חוק מופז 2”
מרידור תומך בחזרת קדימה לליכוד: ”אין הבדל גדול”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully