וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הביקורת: מופז מקפיא הטיפול ב"חוק מופז 2"

פנחס וולף

20.5.2012 / 0:09

יו"ר קדימה, שאול מופז, החליט כי בעקבות הביקורת של חברי מפלגתו, הוא ישהה את "חוק מופז 2". מחר הייתה אמורה הצעת החוק החדשה לעלות לדיון בוועדת שרים לחקיקה

בעקבות הזעם בסיעת קדימה על הצעת החוק והאיום בפילוג מהיר של המפלגה, החליט שאול מופז להשהות בינתיים את ההצעה של ח"כ יובל צלנר, ולנסות להגיע להסכמה עם חברי הסיעה. ההצעה קובעת כי יבוטל הסעיף שמאפשר לשבעה חברי כנסת לפרוש מסיעתם, ותיוותר האפשרות לפרוש רק אם יצליחו לגייס שליש מחברי הסיעה החפצים בכך.

הסעיף המאפשר את הפרישה קודם בתחילת הקדנציה הנוכחית על ידי הממשלה וכונה "חוק מופז", ללא שמופז היה קשור לכך, מתוך תקווה ששבעה חברי קדימה יפרשו ויחברו לממשלה. המהלך לא צלח אז, אך מופז ואנשיו חששו שכעת, כשהוא יו"ר המפלגה, אנשי מחנה לבני לשעבר יסתייעו בסעיף ויפרשו, ומשום כך ח"כ צלנר ניסה לחוקק את ביטול אפשרות זו.

היום (ראשון) הצעת החוק החדשה אמורה הייתה לעלות לדיון בוועדת שרים לחקיקה, ונראה שהעלאתה תידחה למועד אחר. כבר ביום חמישי ח"כ רוברט טיבייב שלח מכתב ליו"ר הסיעה, דליה איציק, בדרישה להסיר את ההצעה מסדר היום עד שהיא תובא לדיון בישיבת סיעת קדימה, בעקבות דרישת מופז עצמו מחברי הכנסת, עם היבחרו, להעלות הצעות חוק רק באישור ועדה בראשה עומד ח"כ רוני בראון.

"כפי שידוע לך, בישיבת הסיעה האחרונה חברי כנסת אחדים, ואני ביניהם, הביעו את התנגדותם להצעת החוק", הוא כתב לאיציק. "לפיכך, אבקש לקיים דיון דחוף בהצעת החוק, בטרם היא תעלה לדיון בוועדת השרים לענייני החקיקה. "אודה לכבודה באם היא תבקש מיוזם החוק לדחות את העלאתו בפני ועדת השרים, עד לאחר הדיון בו במסגרת ישיבת הסיעה".

בקדימה מאיימים: חוק "מופז 2" יזרז את פילוג הסיעה

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

(דכון אחרון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully