וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר "פסיכו הקנדי" תועד במצלמות: "תפסתם אותי"

עוד פרטים נחשפים על מעצרו בברלין של כוכב הפורנו הרוצח לוקה רוקה מניוטה. נותר לברר היכן יתר חלקי הגופה שביתר, והאם רצח עוד אנשים. עוד לפני כן, מתחיל הקרב על הסגרתו

רויטרס

זו הייתה כנראה רק שאלה של זמן, והזמן הזה הגיע אתמול (שני). לוקה רוקו מניוטה, כוכב הפורנו ההומוסקסואלי לשעבר מקנדה, שרצח וביתר סטודנט סיני שככל הנראה היה מאהבו, שלח את איבריו בדואר ועלה לכותרות ברחבי העולם - נעצר סוף סוף, בתום ארבעה ימים של חיפושים קדחתניים. מניוטה נלכד בבית קפה-אינטרנט בברלין בירת גרמניה, לאחר שבימים שקדמו לכך התנהל אחריו מצוד בצרפת, בעקבות הוצאתו של צו מעצר בינלאומי על ידי האינטרפול.

גיבור היום בגרמניה היה ללא ספק קדיר אנלאיסלי, עובד בית הקפה אליו נכנס מניוטה אתמול בשעת צהריים, שזיהה אותו והביא למעצרו. האירוע כולו תועד במצלמת האבטחה של המקום, והצילומים הללו פורסמו היום.

קפה-אינטרנט בעיר ברלין בו נעצר לוקה רוקו מניוטה, רוצה קנדי שביתר גופות. רויטרס
"חשבתי שכבר ראיתי אותו איפשהו". אנלאיסלי מחוץ לבית הקפה/רויטרס

"הוא נכנס לבית הקפה ואמר שהוא רוצה לגלוש באינטרנט", סיפר היום אנלאסילי. אמרתי לו: 'אוקיי, שב בכיסא מספר 25'. חשבתי שכבר ראיתי אותו איפשהו, ואז הבנתי שהוא זה שמבוקש בידי המשטרה. יצאתי החוצה כדי לקרוא למשטרה, ואמרתי לשוטרים שהמבוקש יושב בקפה-אינטרנט. הם נכנסו לקפה ועצרו אותו". כשנשאל כיצד זיהה את הרוצח, השיב: "אני קורא הרבה, ויש לי זיכרון טוב לטווח קצר".

מניוטה בן ה-29 אמנם פרסם בעבר ברשת "מדריך להיעלמות", אך לא התגלה כפושע נמלט מתוחכם במיוחד. בבית הקפה הוא נתפס בזמן שהיה עסוק בצפייה בסרטי זימה ברשת, וכן בקריאת כתבות באתרי אינטרנט אודות מעלליו שלו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מעצר המבתר מקנדה תועד במצלמות: "תפסתם אותי". רויטרס
"אוקיי, שב בכיסא מספר 25'. הסצינה שתועדה בבית הקפה/רויטרס

"השוטרים שלנו נכנסו ושאלו את האיש לזהותו", סיפר דובר משטרת ברלין, סטפן רדליץ'. "הוא נתן להם שם בדוי, אבל הוא נעשה לחוץ מאוד, אז הם התעקשו לראות את הדרכון שלו, ואחרי כמה זמן הוא ויתר ואמר: 'תפסתם אותי'. הוא הודה שהוא האדם שהקנדים חיפשו אחריו, אז עצרנו ואזקנו אותו".

פרופיל של רוצח סדרתי

הרוצח ממונטריאול כבר זכה בעולם לכינוי "פסיכו הקנדי", לאחר שתיעד את ביתור הגופה ואת ההתעללות המחרידה בה בסרטון וידאו אותו העלה לרשת, עם מוזיקת רקע הלקוחה מהסרט "אמריקן פסיכו". כף רגל כרותה אחת הוא שלח למטה המפלגה השמרנית בעיר הבירה אוטווה, ואילו כף יד כרותה אחת הוא שלח למטה המפלגה הליברלית בעיר, אך היא אותרה בידי שוטרים בסניף דואר בעיר. חלקי גוף נוספים התגלו במזוודה במונטיראול.

איברים רבים מהגופה, אגב, עדיין לא נמצאו - וזו לא השאלה היחידה שנותרה פתוחה. ראשית, מתוך תפיסה שמניוטה הוא בעל פרופיל של רוצח סדרתי, המשטרה בקנדה חושדת שהוא הרג בני אדם נוספים, ובוחנת כרגע את מעורבותו האפשרית בפשעים לא מפוענחים. אולם כדי שניתן יהיה לחקור אותו בעניין זה, יש קודם צורך להסגירו מגרמניה לקנדה - והעניין הזה אינו כה פשוט: אם הוא יתנגד להסגרה, ההליך עלול להימשך חודשים ארוכים.

דירתו של לוקה רוקו מניוטה, רוצח שביתר גופות, בעיר מונטריאול, קנדה, יוני 2012. רויטרס
"אם אתה לא אוהב את ההשתקפות, אל תסתכל במראה". כתובת על דלת הארון בדירתו של מניוטה במוטריאול/רויטרס

"עדיין מוקדם לומר משהו על הסגרה כרגע", הבהיר דובר המשטרה רדליץ'. "שאלות משפטיות רבות צריכות להיפתר לפני שזה יוכל להיעשות, כך שאני חושב שהכדור עובר למגרש של הקנדים עכשיו, והם יצטרכו לומר לנו איך הם רוצים להמשיך".

אם יוסגר לקנדה, צפוי הרוצח המבתר - שבעברו תיעד את עצמו מתעלל בגורי חתולים - לעמוד לדין באשמת רצח מדרגה ראשונה ושורה של אישומים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully