וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצרפת מגנים את תקיפת היהודים, הימין מסיר אחריות

ראש הממשלה אירו אמר שהתקרית שבה הותקפו חובשי כיפה בליון היא בלתי נסבלת, ויו"ר ארגון הגג של היהודים קשר בין המקרה לרצח בטולוז. "החזית הלאומית": זה לא קשור אלינו

בממשלת צרפת מגנים בתוקף את התקרית האנטישמית, לכאורה, בסוף השבוע בפרברי ליון. שלושה צעירים יהודים התלוננו אתמול (ראשון) כי הותקפו באלות ובפטישים סמוך לבית הספר "בית מנחם" בווילרבאן, פרבר של ליון. המשטרה עדיין מנסה לאתר חבורה של עשרה עד 13 חשודים, שתוארו על ידי שלושת היהודים כצעירים כהי עור, ככל הנראה מוסלמים ממוצא צפון אפריקני.

ראש ממשלת צרפת, ז'אן-מארק אירו, אמר הבוקר כי התקיפה היא "מעשה אלימות חמור ביותר ובלתי נסבל". כפי שעשה יום קודם לכן שר הפנים מנואל ואלס, גם אירו הביע הזדהות עם הקורבנות, ואמר כי צריך להילחם בכל צורותיה של האנטישמיות והגזענות. "צריך לעשות זאת באכיפה, וגם בדרך של חינוך", אמר ראש הממשלה. דוברת הממשלה, נג'את ואלו בלקאסם, אמרה היום כי המשטרה פועלת במהירות כדי לאתר את החשודים בתקיפה ולהביאם לדין. "מדובר במעשה מחריד שחייבים לגנות אותו", אמרה.

בית הספר שבסמוך לו אירעה התקיפה (google street view)

רישאר פרסקייה, יו"ר ארגון הגג של יהודי צרפת, קשר בין התקרית שהייתה בסוף השבוע לבין הטבח בבית הספר "אוצר תורה" בטולוז" בחודש מרץ. לדבריו, יש סטטיסטיקה שמעידה על עלייה באנטישמיות, והוא הזהיר מפני שובם של מקרי אלימות בצרפת נגד יהודים, שניכרו, לדבריו, בין היתר בתקופה של מבצע עופרת יצוקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

"החזית הלאומית": אנו לא אחראים לאנטישמיות

לואי אליו, בן זוגה של יו"ר "החזית הלאומית" מארין לה פן, המשמש כסגן מנהיג המפלגה, אמר כי "ברור שאנו מגנים את התקיפה". עם זאת, הוא הבהיר כי "המפלגה שלנו אינה אחראית לאנטישמיות בצרפת", וביקש "להזכיר כי מאז 2001 יש עלייה ברורה באנטישמיות".

לפי החשד, שלושת היהודים, צעירים חובשי כיפה בני 18-20, הותקפו על ידי אלמונים בתום ויכוח סמוך לבית הספר בעיר. אחד מהם נחבל בראשו וצעירה נוספת נפגעה בצוואר. השלושה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ושוחררו במצב קל.

בהודעה רשמית בעקבות האירוע, הזדרז שר הפנים, מנואל ואלס, לכנות את התקרית "תקיפה על רקע אנטישמי". על פי הערכה ראשונה, התוקפים היו צעירים בעלי חזות צפון אפריקנית. גורמים משפטיים בעיר הדגישו שאמנם מדובר במעשה חמור, אך הזהירו שאסור לנצל את התקרית להגברת המתח בין היהודים למהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully