וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: 3 צעירים יהודים הותקפו אתמול על רקע אנטישמי

שר הפנים הצרפתי אישר כי 3 צעירים הותקפו על ידי 12 פורעים בפרבר של העיר ליון במוטות ברזל. לדבריו, מדובר ב"אלימות מטעמים דתיים". צעיר אחד נחבל בראשו, צעירה בצווארה

שלושה צעירים יהודים חובשי כיפה, בני 18-20, הותקפו אתמול (שבת) בווילרבאן, פרבר של העיר ליון שבצרפת. השלושה הותקפו על ידי מספר אלמונים שהיכו אותם בפטישים ומוטות ברזל. כתוצאה מהתקיפה, נחבל צעיר בראשו וצעירה נוספת נפגעה בצווארה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ואף אושפזו לזמן קצר ומצבם מוגדר קל.

בהודעה רשמית בעקבות האירוע, כינה שר הפנים הצרפתי, מנואל ואלס את התקיפה כ"חמורה ביותר". לדבריו, מדובר בתקיפה על רקע אנטישמי, והוא אף קרא "להילחם באלימות מטעמים דתיים". מלשכת השר נמסר עוד כי "המשטרה המקומית תעשה את כל המאמצים כדי לאתר את התוקפים, לעצור אותם ולמצות עימם את הדין". לפי כל הדיווחים, לתקיפה קדם ויכוח מילולי.

התקרית אירעה ביום שבת אחר הצהריים סמוך לשעה 18:30 שעון צרפת, באזור בית הספר היהודי "בית מנחם". שלושת צעירים בשנות ה-20 לחייהם הותקפו על ידי שלושה אלמונים. כעבור מספר דקות הצטרפו לשלושת התוקפים עוד עשרה צעירים שתקפו גם הם את היהודים חובשי הכיפות בפטישים ומוטות ברזל. הצעירים אושפזו לזמן קצר בבית החולים המקומי ולאחר שחרורם הם הגישו תלונה במשטרה שפתחה בחקירת האירוע. לדברי המשטרה, כוח סיור מיוחד נשלח לעיר על מנת לשמור על הביטחון במקום. לדברי גורמים במשטרת ליון, הם לא רצו לפרסם את דבר התקיפה, אלא לקיים "חקירה סמויה מטעמי אפקטיביות". עם זאת, הודעת השר הפכה את העניין לפומבי.

על פי הערכה ראשונית התוקפים היו צעירים בעלי "חזות צפון אפריקאית". המשרד הלאומי למאבק באנטישמיות הגיב לתקיפה האנטישמית ומסר כי התוקפים גידפו את הצעירים על רקע מוצאם היהודי בטרם תקפו אותם פיזית. "ביקשנו מהמשטרה לעשות כל מאמץ אפשרי על מנת לאתר את התוקפים ולהביאם לחקירה", נמסר. גורמים משפטיים בעיר הדגישו שאמנם מדובר במעשה חמור, אך גם הזהירו שלמרות שהתוקפים היו לכאורה צפון-אפריקניים, אסור לנצל את התקרית הזו להגברת המתח בין היהודים למהגרים, ואסור לעשות מכל כהה-עור "תוקף פוטנציאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully