וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: 30 אנשי ממשל הוצאו להורג בצפון קוריאה

ארגון זכויות האדם טוען כי ה-30, שהשתתפו בשיחות לשיפור היחסים עם דרום קוריאה, נהרגו בעקבות כישלון המגעים. מותם של חלק הוצג כתאונת דרכים. 200 בני אדם נעלמו בינואר

דיווחים נוספים מהמדינה המסוגרת בעולם, מתריעים על המשך ההפרות הקשות של זכויות אדם: 30 אנשי ממשל מצפון קוריאה, שלקחו חלק בשיחות עם שכנתם מדרום, הוצאו להורג או נהרגו בתאונות דרכים מבוימות בשנה האחרונה, כך דיווח אתמול (שישי) אתר הטלגרף הבריטי, בעקבות דיווחים של ארגוני זכויות אדם.

ארגון אמנסטי טוען כי 30 אנשי הממשל הוצאו להורג, לאחר שלא הצליחו להביא לשיפור היחסים עם דרום קוריאה. המשימה הפכה לבלתי אפשרית בעקבות המשך הרחבת תכנית הגרעין של הממשל בפיונגיאנג וניסוי הטיל ארוך הטווח.

באמנסטי טוענים כי נוסף על אותם 30 שנהרגו, לפחות 200 נעלמו בחודש ינואר האחרון, עם הכרזתו של קים ז'ונג-און למנהיג העליון של המדינה, אחרי מותו של אביו קים ז'ונג-איל. על פי הדו"ח של אמנסטי, חלקם הוצאו להורג ואילו היתר נשלחו למחנות ריכוז של אסירים פוליטיים.

"הגולאג החבוי": רצח ילדים והפלות כפויות במחנות הריכוז

ארגון זכויות אדם אמריקאי פרסם בחודש שעבר דו"ח מקיף על מחנות הריכוז המופעלים במדינה, בהם מוחזקים, לפי הנתונים שהוצגו, למעלה מ-150 אלף בני אדם.

הדו"ח בן 227 העמודים של "הוועדה לזכויות אדם בצפון קוריאה", שכותרתו "הגולאג החבוי", כולל 60 עדויות מאסירים שנמלטו מהמחנות הבנויים לפי מודל הגולאג הסובייטי, ומאנשים ששירתו בעבר כשומרים במחנות. העדויות מגובות בעוד עשרות צילומי לווין שלהם כמו גם שרטוטים פנימיים המבוססים על התיאורים.

העדויות המצמררות בדו"ח עוסקות בכליאה של משפחות שלמות, בהן ילדים וזקנים, בשל "פשעים פוליטיים". כמה מהעדים מתארים מקרים של רצח ילדים במחנות, כמו גם הפלות שנכפות על אסירות הרות. "לא רק את הנשק הגרעיני של צפון קוריאה צריך לפרק", קבעה במילות הסיכום לדו"ח יו"ר הארגון, רוברטה כהן, "אלא את מערכת הדיכוי הפוליטי כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully