וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדה ששרדה את התאונה התעוררה: "איפה אמא?"

קובי מנדל

22.5.2012 / 11:01

בבית החולים רמב"ם בחיפה מאושפזת הילדה בת השבע שנפצעה באורח קל-בינוני בתאונה בה נהרגו הוריה ואחיה. סגן מנהל בית החולים: "היא נותרה עם פציעות קלות - וזה נס"

ערן גילווארג

(צילום: יובל בן אבו, ג'יליס, ערן גילווארג, שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הילדה בת השבע, שניצלה מהתאונה הקשה בטבריה בה נהרגו שמונה בני משפחתה - הוריה וששת אחיה, התעוררה הבוקר (שלישי) בחדר המיון בבית החולים רמב"ם וחיפשה את אמה, כך סיפר לוואלה! חדשות ד"ר מיקי הלברטל, סגן מנהל בית החולים. "הילדה הגיעה לבית החולים לפנות בוקר לאחר שהועברה מבית החולים פוריה, ובתום בירור רפואי היא אושפזה בכירורגיה ילדים".

ד"ר הלברטל ציין כי מצבה טוב ואין לה פציעות משמעותיות, אך היא נזקקת להשגחה. "היא סובלת מחבלות שטחיות בגב תחתון ובפניה, אך עדיין לא ידוע כמה זמן תישאר בבית החולים. יש להשלים עוד מספר בדיקות שיבוצעו במהלך הבוקר".

תאונת דרכים בטבריה. ערן גילווארג
זירת התאונה, הבוקר/ערן גילווארג

סגן מנהל בית החולים אמר כי "בתאונה נהרגו שמונת בני משפחה והיא נותרה עם פציעות קלות - וזה נס". כמו כן הוא ציין כי לילדה לא הודיעו עדיין על האסון, אך ממה ששמעו מהאנשים שהיו בשטח הילדה תיארה מיד לאחר התאונה שהוריה נהרגו. "הבוקר כשהתעוררה בחדר המיון היא קראה לאמה", סיפר.

ד"ר הלברטל הוסיף כי בשיתוף עם המשפחה ועם הגורמים המקצועיים, יודיעו לילדה בבית החולים על האסון, בצורה מסודרת, לפי יכולות הקליטה שלה במצבה, והגורמים המקצועיים הם שייעצו כיצד לעשות זאת.

רוני גגין, מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בבית החולים, סיפרה לוואלה! חדשות כי הילדה סיפרה הבוקר לצוות כי היא ניסתה להעיר את הוריה במקום התאונה, ללא הצלחה. "פגשתי את הילדה בבוקר, אני חושבת שהדרך הנכונה ביותר זה להודיע לה על מות יקירה באמצעות בני משפחתה הקרובים לה ואנחנו מחכים שבני המשפחה יגיעו מצפת".

תמונות מהתאונה בטבריה, מאי 2012. ערן גילווארג
"מחכים שבני המשפחה יגיעו מצפת". זירת התאונה/ערן גילווארג

לגבי המשך הטיפול בילדה אמרה גגין: "עבורנו בן משפחה שמסוגל לעשות זאת זה הדבר הנכון ביותר, בתוספת העזרה וההכוונה שיש להם מהמועצה האזורית מרום גליל שכבר נמצאים בבית החולים".

"הילדה בהלם, יודעת אבל לא מדברת"

עוד אמרה מנהלת המחלקה כי פסיכיאטרית מחדר המיון ערכה איתה שחזור קצר וכללי כדי לדעת שהיא קולטת ומבינה מה קרה. "הילדה בעצמה סיפרה שניסתה להעיר את אבא ואמא אבל הם לא ענו. אם היא קולטת לגמרי את המשמעות ומה זה אומר שהם לא ענו ולא יענו כבר לעולם, ושזה גם כולל את כל אחיה, אני לא יודעת להגיד בשלב הזה. צריך לאפשר לבני המשפחה ולמערכות הטבעיות ולקהיליה שהם חיים בתוכה להגיע לבית החולים לאט לאט וללוות את התהליך בשלבים השונים".

עדי פכטר-אלטר, עובדת סוציאלית סגנית מנהלת השירות הסוציאלי, ביקרה את הילדה וסיפרה כי "הילדה מאוד בהלם, מדברת יחסית מעט. היא שמחה לראות את משפחתה שהיא מכירה לידה היא מאוד עייפה וקרובי משפחה צריכים להגיע לבית החולים והם ימסרו לה את הידיעה המרה בצורה פורמלית בליווי שלנו". לדבריה, "עדיין לא נאמר לה בצורה רשמית, אבל אני מניחה שהיא מבינה ויודעת אבל היא לא מדברת על כך".

ממשרד הרווחה נמסר כי שירותי הרווחה המקומיים באזור המועצה האזורית מרום גליל, המטפלים בתושבי היישוב בר יוחאי, שלחו עובדות סוציאליות וכמו כן מנהלת מחלקת הרווחה במועצה האזורית מלווים את הילדה שנותרה בחיים. "משרד הרווחה ושירותי הרווחה בוחנים דרכי סיוע ובניית תכנית מתאימה לטיפול בילדה. כמו כן הוקם במועצה האזורית מרום גליל צוות בראשות המחלקה לשירותים חברתיים, בה שותפים העובדים הסוציאליים, מחלקת החינוך ופסיכולוגים ויחד הם בונים את דרכי ההתערבות והסיוע לתושבי היישוב בקהילה עצמה ולתלמידים במסגרות בתי הספר בהם למדו ילדי המשפחה" אמרו במשרד.

התאונה בטבריה - כותרות אחרונות
האם זעקה: "אלוהים תציל אותנו, איבדנו את הבלמים"
קרובי המשפחה בהלם: "אלוהים קוטף את הטובים ביותר"
הבלמים לא פעלו - איך אפשר היה למנוע את התאונה?

השתתפה בהכנת הידיעה: ענת שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully