וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי המשפחה בהלם: "אלוהים קוטף את הטובים ביותר"

קובי דוד

22.5.2012 / 8:40

מכריהם של המשפחה ששמונה מבניה נהרגו בתאונה בטבריה, מתקשים לעכל את האסון. "כל מקום שאתה הולך – אתה שומע בכי וצעקות, אסון. זו משפחה לתפארת", סיפר חבר המשפחה

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק)

מכריהם של בני המשפחה החרדית מהיישוב בר יוחאי שבגליל, ששמונה מבניה נהרגו הלילה (שלישי) בהתהפכות רכבם בטבריה, עדיין מתקשים לעכל את האסון הנורא. טירנה אלוש, חברה של המשפחה ושכנה ביישוב בר יוחאי, סיפרה הבוקר לוואלה! חדשות כי מדובר במשפחה מיוחדת עם לב רחב שמפעילה גמילות חסדים ביישוב. "מדובר ביום מאוד קשה, ביטלתי את כל עיסוקיי. כל תושבי היישוב המומים וכואבים. אבל כבד ירד על היישוב, אנשים לא מאמינים", אמרה.

לדבריה, אם המשפחה קיימה אתמול סיור בקברי צדיקים וביקשה לשמור על כל עם ישראל בדרכים. חברות שהיו בסיור אמרו כי לא ראו אותה מעולם בוכה כך על הקברים ומבקשת מאלוהים שישמור על עם ישראל בדרכים ובמלחמות. משעות הבוקר מתקבצים תושבי היישוב מסביב לבית המשפחה.

היחידה שניצלה היא בת המשפחה, בת 7, והיא פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה. דודתה שיצאה לשם, סיפרה: "הסבא והסבתא שבורים וכואבים. אנחנו לא מצליחים לעצור את הדמעות. אי אפשר לתאר במילים את גודל האסון. כנראה שאלוהים קוטף רק את הטובים ביותר".

שמונה נהרגו בהתהפכות רכב בטבריה, מאי 2012. ג'יליס, ג'יליס
"הבשורה מגיעה בשעות הבוקר המוקדמות. היישוב כולו מזועזע ולא מבינים ולא מעכלים". זירת התאונה, הלילה/ג'יליס, ג'יליס

קרוביו של אב המשפחה מתגוררים במגדל העמק והאב השתתף בהכנסת ספר תורה ביחד עם הילדים שלו ביישוב. אשתו שהתה בקברי צדיקים באזור צפת, ולאחר שאסף אותה הם החליטו לעבור דרך טבריה כי באותה שעה נערכה הילולה בקבר הרמב"ם.

"הבשורה מגיעה בשעות הבוקר המוקדמות. היישוב כולו מזועזע ולא מבינים ולא מעכלים. כל מקום שאתה הולך – אתה שומע בכי וצעקות, אסון. זו משפחה לתפארת. אסון כבד לכולנו. אסון שחותך את הישוב לגזרים", סיפר אבי לוגסי, חבר של המשפחה, בראיון לגלי צה"ל.

התאונה אירעה סמוך לשעה 02:00 בלילה. אב המשפחה, שנהג ברכב מסחרי יחד עם אשתו ושבעת ילדיו, הבחין כי הבלמים ברכבו לא פועלים וניסה להזעיק את המשטרה. השוטר רס"ר מאיר חורש, שקיבל את הדיווח, יצא לכיוון הרכב וניסה לצלצל בשנית למספר שפנה למשטרה - אולם הוא היה מנותק. כשהגיע למקום ראה חורש כי הרכב הידרדר לוואדי במורד דרך מנחם בגין וכי הוא עולה באש. לאחר מכן הבחין עובר אורח בילדה בת שבע שנזרקה מחלון הרכב ונפצעה באורח קל-בינוני. היא פונתה על ידי צוות של מגן דוד אדום לבית החולים רמב"ם בחיפה.

בתאונה נהרגו הוריה של הילדה, לצד ששת אחיה - תאומים בני 17, נער בן 15, ילד בן 10, פעוטה בת שלוש וילדה נוספת. לדברי המשטרה, הבלמים ברכב היו שחוקים מאוד ולכן לא פעלו בשעת התאונה.

שמונה הרוגים בהתהפכות רכב בטבריה, מאי 2012. ג'יליס, ג'יליס
גופותיהם של בני המשפחה/ג'יליס, ג'יליס

כוחות הצלה, בהם מגן דוד אדום וארגון איחוד הצלה, כוחות כיבוי וחילוץ הגיעו למקום לצד כוחות משטרה, וניסו לחלץ מהרכב את הנוסעים. מנהל תחנת מד"א ירדן, אלי פרץ, מסר לוואלה! חדשות: "שמונה בני אדם נשרפו למוות. פרמדיקים טיפלו באירוע וכוחות ניסו לחלץ את הגופות מהרכב". פרמדיקים של מד"א מסרו כי במהלך הנסיעה לבית החולים הזכירה הילדה, הסובלת מחבלות ופגיעות בגופה ובפניה, את הוריה ואמרה כי "לא הצליחה להעיר אותם".

עוד על התאונה בטבריה
הדיווח הראשוני על התאונה
האם זעקה: "אלוהים תציל אותנו, איבדנו את הבלמים"
הבלמים לא פעלו - איך אפשר היה למנוע את התאונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully