וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זעקה: "אלוהים תציל אותנו, איבדנו את הבלמים"

קובי דוד

22.5.2012 / 10:07

שיחת הטלפון המצמררת עם מוקד המשטרה אירעה דקות לפני שרכבם של בני המשפחה התדרדר לתהום והחל לבעור. ההורים אמרו שהרכב כבר מגיע למהירות של 120 קמ"ש - ואז נותקה השיחה

יובל בן אבו, ג'יליס, ערן גילווארג, שלומי גבאי

(צילום: יובל בן אבו, ג'יליס, ערן גילווארג ושלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"בורא עולם תשמור עלינו, בורא עולם תציל אותנו" - כך זעקה הלילה (שלישי) אם המשפחה שניות לפני שהרכב בו נסעה עם בעלה ושבעת ילדיה בטבריה הידרדר לתהום ועלה באש. לדברי המשטרה, האב צלצל למוקד 100 והסביר למוקדנית כי הבלמים של הרכב הפסיקו לפעול, וכי הרכב מידרדר במהירות של 120 קמ"ש. לאחר מכן, העביר את הטלפון לאשתו שניסתה להסביר למוקדנית היכן הם נמצאים, וקראה לעזרה. שניות אחר כך נותקה השיחה.

(איור: סטודיו www.artishok.co.il)

התאונה אירעה סמוך לשעה 02:00 בלילה. אב המשפחה, שנהג ברכב מסחרי יחד עם אשתו ושבעת ילדיו, הבחין כי הבלמים ברכבו לא פועלים וכאמור, ניסה להזעיק את המשטרה. השוטר רס"ר מאיר חורש, שקיבל את הדיווח, יצא לכיוון הרכב וניסה לצלצל בשנית למספר שפנה למשטרה - אולם הוא היה מנותק. כשהגיע למקום ראה חורש כי הרכב הידרדר לוואדי במורד דרך מנחם בגין וכי הוא עולה באש. לאחר מכן הבחין עובר אורח בילדה בת שבע שנזרקה מחלון הרכב ונפצעה באורח קל-בינוני. היא פונתה על ידי צוות של מגן דוד אדום לבית החולים רמב"ם בחיפה.

תמונות מהתאונה בטבריה, מאי 2012. ערן גילווארג
הרכב ההרוס/ערן גילווארג

בתאונה נהרגו הוריה של הילדה, לצד ששת אחיה - תאומים בני 17, נער בן 15, ילד בן 10, פעוטה בת שלוש וילדה נוספת. לדברי המשטרה, הבלמים ברכב היו שחוקים מאוד ולכן לא פעלו בשעת התאונה.

כוחות הצלה, בהם מגן דוד אדום וארגון איחוד הצלה, כוחות כיבוי וחילוץ הגיעו למקום לצד כוחות משטרה, וניסו לחלץ מהרכב את הנוסעים. מנהל תחנת מד"א ירדן, אלי פרץ, מסר לוואלה! חדשות: "שמונה בני אדם נשרפו למוות. פרמדיקים טיפלו באירוע וכוחות ניסו לחלץ את הגופות מהרכב". פרמדיקים של מד"א מסרו כי במהלך הנסיעה לבית החולים הזכירה הילדה, הסובלת מחבלות ופגיעות בגופה ובפניה, את הוריה ואמרה כי "לא הצליחה להעיר אותם".

עוד על התאונה בטבריה
הדיווח הראשוני על התאונה
חברת המשפחה שנהרגה: "אבל כבד ירד על היישוב"
חילץ את הילדה מהזירה: "היא אמרה לי 'כולם מתו'"
הבלמים לא פעלו - איך אפשר היה למנוע את התאונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully