וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 100 נפגעו בפיגוע ליד מתקן צבאי בדיר א-זור

ניר יהב

19.5.2012 / 13:31

אף ארגון לא לקח אחריות על פיצוץ מכונית התופת בעיר, סמוך למטות המודיעין הסורי. הצבא הסורי החופשי טען כי המשטר הוא שביצע את הפיגוע: "להעביר מסר למשקיפים". תשעה נהרגו

תשעה בני אדם נהרגו ו-100 נפצעו כתוצאה מפיצוץ מכונית תופת שאירע היום (שבת) בעיר דיר א-זור שבסוריה, כך דיווחה רשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה. לדברי ארגון זכויות אדם סורי, הפיצוץ אירע סמוך למשרדי המודיעין הסורי בעיר, והוא לווה בירי כבד וגרם לנזק כבד לבניינים בשכונה.

זירת פיגוע תופת בשכונת אל-קזאז, דמשק בירת סוריה, 10 במאי 2012. רויטרס
תשעה נהרגו, לפחות. זירת פיגוע בדמשק/רויטרס

לטענת הטלוויזיה הסורית, הפיצוץ אירע כשמחבל מתאבד נהג במכונית תופת בשכונת רזי עיאש, שבדיר א-זור. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי משלחת של הפקחים הבינלאומיים קיבלה עדכון על האירוע.

הצבא הסורי החופשי הודיע כי הוא לא עומד מאחורי הפיגוע. בהודעה שפרסם דובר הצבא החופשי, עומאר אבו לילא, הוא האשים את המשטר כמי שעומד מאחורי הפיגוע שאירע בדיר א-זור. בראיון לתחנת רדיו אמריקאית סיפר אבו לילא כי הפיצוץ אירע בסמוך למטות ביטחוניים, כשהבולט בהם הוא מבנה המודיעין הצבאי והמודיעין האווירי בדיר א-זור. "לאור הצעדים הביטחוניים ההדוקים שם, איננו מסוגלים כלל להגיע למקום הזה", הוסיף. לדבריו, דמשק ביצעה את הפיגוע כדי "להעביר מסר למשקיפים הבינלאומיים המבקרים בדיוק במחוז".

גם המועצה הלאומית הסורית - גוף העל המאגד תחתיו את גופי האופוזיציה הסורים - האשימה את משטרו של בשאר אסד בפיצוץ. "אנו מגנים בתוקף את הפיצוץ הנפשע שאירע והביא למותם של אזרחים. אנו מטילים על המשטר את האחריות המלאה עליו".

"אל-קאעדה אחראי לפיגועים בדמשק"

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר אמש כי הוא מאמין שארגון אל-קאעדה הוא האחראי לשתי מכוניות התופת שהביאו למותם של 55 בני אדם בשבוע שעבר בסוריה. כמו כן ציין באן כי מאז החלה ההתקוממות במדינה נהרגו יותר מרבבת בני אדם. "לפני מספר ימים אירעה מתקפת טרור ענקית, רצינית וקטלנית", אמר באן, "אני מאמין שארגון אל-קאעדה עומד מאחורי זה. הפיגוע יצר, שוב, בעיה חמורה ביותר".

אף גורם לא קיבל עד כה אחריות על הפיגועים, בהם פוצצו שני מחבלים מתאבדים מכוניות תופת באזור אל-קזאז בדרום עיר הבירה דמשק לפני כשבוע. לפי נתוני משרד הפנים הסורי, בפיגועים נהרגו לפחות 55 בני אדם ונפצעו לפחות 372. לדברי המשרד, חלק מהנפגעים הם אזרחים וחלק חיילים. יום לאחר הפיגועים הקטלניים דיווחה רשת הטלוויזיה הסורית כי סוכל פיגוע נוסף באמצעות מכונית תופת בעיר חלב. על פי הדיווח, כוחות הביטחון הרגו את המחבל, שנשא 1,200 ק"ג של חומר נפץ במכונית.

בניגוד לדבריו של מזכ"ל האו"ם, לאחר הפיגועים האשימו שלטונות סוריה, כהרגלם, "כנופיות טרוריסטים" מהאופוזיציה, ואילו האופוזיציה האשימה את השלטונות. אך יחד עם זאת, ברקע, לנוכח סדר הגודל העצום של הפיגועים - שהחריבו עשרות מבנים ומכוניות והותירו עיי חורבות בשכונה שלמה בעיר – התגברו ההערכות כי מאחוריהם עומדים גורמי טרור ממוסדים מהג'יהאד העולמי, שכנראה קשורים לארגון אל-קאעדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully