וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד לא מפחד מהסנקציות: "יש מקורות מימון אחרים"

16.5.2012 / 22:40

בראיון שהעניק לטלוויזיה הרוסית, האשים הנשיא הסורי את אירופה, ואת צרפת בפרט, בהתערבות וסיוע למורדים והזהיר: "אם אתה זורע כאוס בסוריה, אתה עלול להידבק בזה בעצמך"

"למנהיגי מדינות נהיה ברור כי זה לא 'אביב ערבי' אלא כאוס, וכפי שאמרתי, אם אתה זורע כאוס בסוריה, אתה עלול להידבק בזה בעצמך", כך אמר נשיא סוריה, בשאר אסד, במהלך ראיון לערוץ 24 של הטלוויזיה הרוסית. בראיון שהוקלט אתמול (שלישי) אך שודר היום, אסד כיוון את עיקר טענותיו נגד צרפת ואמר כי הוא מקווה שצרפת, בהנהגתו של נשיאה החדש פרנסואה הולנד, תשנה את המדיניות שלה במזרח התיכון ובעולם הערבי, "מתוך חשיבה על האינטרסים של צרפת", אמר אסד ודרש שצרפת "תפסיק לשקר ולהצית עוד כאוס ומשבר במזרח התיכון".

"מה הרוויחה צרפת בשנים האחרונות מעמדתה ביחס לסוריה, לוב ומדינות נוספות?", שאל אסד ביחס למדיניות של נשיא צרפת הקודם, ניקולא סרקוזי, והאשים את המדינה ב"אחריות על הרג של מאות אלפים". אסד, שטען פעמים רבות כי המערב עומד מאחורי ההתקוממות בארצו, אמר כי "לא משנה מה יקרה במזרח התיכון, הטרור ישפיע באופן שלילי גם על אירופה, שלא כל כך רחוקה מהאזור שלנו".

"לדמשק יחסים נפלאים עם מדינות לא מערביות"

עם זאת, הנשיא הסורי, שממעט להתראיין מאז פרצה ההתקוממות בסוריה לפני 14 חודשים, הודה אמנם כי הסנקציות של המערב על סוריה משפיעות על כלכלת המדינה, אך ציין כי "לדמשק יחסים נפלאים עם מדינות לא מערביות", ורמז בכך על מדינות המהוות מקור לסיוע כלכלי למשטרו, ובכך מאפשרות לו להתמודד עם הסנקציות של המערב. "יש לנו אלטרנטיבות שמאפשרות לנו להתגבר על קשיים אלו. אירופה וארצות הברית לא מרכיבים את כל העולם", הסביר אסד.

החשד הוא שרוסיה מסייעת למשטרו של אסד, לכל הפחות באופן דיפלומטי, תוך שהיא מאשימה את המורדים באלימות במדינה מאז שנכנסה לתוקפה הפסקת האש על פי תוכניתו של השליח המיוחד של האו"ם, קופי אנאן, בחודש שעבר. "בפני סוריה עומדת בעיה רצינית של מחבלים שנלחמים כדי להביא טרור, ולא רפורמות", טען אסד בראיון כשהוא עונה בנינוחות למראיינת מהערוץ הרוסי.

בתוך כך, לפחות עשרה בני אדם נהרגו היום מאש כוחות הצבא בסוריה, כאשר באירוע החמור ביותר תקפו כוחות הביטחון מחנה פליטים בחאן שיחון והרגו חמישה בני אדם, בהם ילד, שני חמושים ושלושה אזרחים.

כותרות אחרונות מסוריה:
"נשק רב זורם למורדים בסוריה, בסיוע ארה"ב"
"טונה חומר נפץ": הפיגוע הקטלני ביותר בסוריה
סוריה: "אבידות קשות לצבא בקרב עם המורדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully