וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילצו את זה ממנו: ג'ורג' בוש הבן תומך ברומני

חודשים חיכו למוצא פיו, ובסוף, כשמצא עצמו במעלית עם כתב עקשן, הסכים הנשיא לשעבר להוציא את המילים מפיו. אך קשה יהיה לצפות ממנו לתמיכה מהסוג שמקבל אובמה מביל קלינטון

בסוף הוא התרצה, בקושי. זה חודשים ארוכים ממתינים בארצות הברית למוצא פיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש (הבן), בשאלת המועמד בו הוא תומך בבחירות הקרובות לנשיאות. הלילה (רביעי) הוא פצה לבסוף את פיו בנושא, אך עשה זאת בצורה הרפה ביותר האפשרית. "אני תומך במיט רומני", אמר בוש לכתב רשת ABC, שתפס אותו בתוך מעלית בוושינגטון ודרש ממנו תשובה בנושא. הוא לא הוסיף דבר.

בכך הצטרף לאביו, הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב, שהצהיר גם הוא על תמיכתו במועמד הרפובליקני, מושל מסצ'וסטס לשעבר, לפני מספר שבועות. אולם לא נראה שרומני יכול לצפות ליותר מדי תמיכה מהבושים, ודאי בהשוואה לתפקיד הפעיל מאוד שממלא הנשיא הדמוקרטי האחרון, ביל קלינטון, בקמפיין לבחירתו מחדש של של הנשיא המכהן, ברק אובמה.

עצרת בחירות של מיט רומני בעיר סנפורד שבמדינת מיין, 11 בפברואר 2012. רויטרס
לראשונה מאז הפך רשמית למועמד, נהנה מיתרון קל בסקרים על אובמה. רומני/רויטרס

גם ללא עידוד פעיל ממשפחת בוש, אלו ימים מעודדים עבור רומני, שאתמול, לראשונה מאז הפך רשמית למועמד המפלגה, מצא עצמו מוביל על אובמה בסקר משמעותי ברמה הלאומית - גם אם ביתרון זעום ולמעשה זניח. לפי סקר רשת CBS והעיתון "ניו יורק טיימס", רומני נהנה מיתרון קטן של 3% על אובמה: 46% ממשתתפי הסקר, שנערך ברחבי ארה"ב במהלך סוף השבוע האחרון, השיבו כי יצביעו לרומני בבחירות ב-6 בנובמבר, ואילו 43% השיבו כי יצביעו לאובמה.

התורם ההומו עבר לאובמה: "רומני בצד הלא נכון של ההיסטוריה"

יודגש כי הפער בין השניים נמצא בטווח הטעות הסטטיסטית, העומד על 4%. עם זאת, בהחלט מדובר בסחף מסוים לכיוונו של רומני, לאחר שבסקרים קודמים של העיתון והרשת הוביל אובמה. מכל מקום, חשוב להדגיש כי לפי שיטת הבחירות בארה"ב, שיעור התמיכה ברמה הלאומית לא בהכרח יכריע את הבחירות, אלא התוצאות במדינות המפתח ה"מתנדנדות". סקרים שונים ומגוונים מתפרסמים במדינות אלה כל העת. כך למשל, במדינת מישיגן המכריעה המצב בסקרים מעיד על יתרון קל לאובמה, ואילו במדינת פלורידה - שכבר קבעה את זהותם של כמה נשיאים - המצב כיום הוא תיקו כמעט מוחלט.

בארה"ב מעריכים כי לפחות אחת הסיבות לירידה בתמיכה באובמה היא התבטאותו פורצת הדרך בשבוע שעבר בעניין תמיכתו בנישואים חד-מיניים. אף שרוב האוכלוסיה בארה"ב מצדדת עקרונית בעמדתו של אובמה, לפי סקר בולט שפורסם השבוע, יותר אנשים שינו את דעתם לרעה על הנשיא בעקבות הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המועמד הרפובליקני לנשיאות רון פול נואם בעצרת בחירות, דרופ קרוליינה, 16 בינואר 2012. רויטרס
משעה את הקמפיין, אבל אל פורש. רון פול/רויטרס

מנגד, גם לרומני - שחזר מאז התבטאותו של אובמה כמה פעמים על עמדתו הברורה לפיה "נישואים צריכים להיות בין גבר לאישה בלבד" - היה מה להפסיד בעקבות הפרשה. כך למשל, השבוע הודיע אחד התורמים הבולטים שלו, ביל ווייט - הומוסקסואל מוצהר ממדינת ניו יורק - כי הוא משעה את תמיכתו בו, ומעביר אותה לאובמה. "אתה בחרת בצד הלא נכון של ההיסטוריה", כתב ווייט במכתב לרומני. "לא אתמוך בך יותר".

ובשולי הדברים, נחתם שלשום סופית המרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, כשהמועמד האחרון שעוד התעקש להתמודד נגד רומני, חבר בית הנבחרים מטקסס רון פול, הודיע כי הוא משעה את הקמפיין שלו - גם אם אינו פורש רשמית, וימשיך לנסות ו"לאסוף" צירים במדינות שטרם הצביעו, כדי לתפוס נוכחות ולהשפיע על סדר היום של ועידת המפלגה שתתקיים באוגוסט. הפריימריז נמשכים בינתיים בעצלתיים, והלילה גרף רומני ניצחון בעוד שתי מדינות - נברסקה ואורגון - במרוץ שתוצאותיו ידועות מראש וכבר אינו מעניין רבים.

עוד ממערכת הבחירות בארה"ב:
השתלם? "פחות יצביעו לאובמה בשל תמיכתו בהומואים"
סנטורום העניק תמיכתו לרומני: "רק לא אובמה"
מבוכה לרומני: הדובר ההומו עזב - בגלל הומופוביה
זעם על אובמה: רתם את חיסול בן לאדן לקמפיין
הבית הלבן: שישה חודשים / אברהם בן צבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully