וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה: אדם הצית עצמו מחוץ למשפט בריוויק

לא ברור מה מניעיו של האיש, שהעלה את עצמו באש לאחר ששוטרים מנעו ממנו להתפרץ לאולם בו מתנהל משפט המחבל שרצח 77 איש. הוא פונה במצב קשה. בפנים, ממשיכים להעיד הניצולים

רויטרס

(צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה ליוטיוב; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אדם הצית עצמו מחוץ לבית המשפט בבירת נורבגיה, אוסלו, בו מתנהל משפטו של אנדרס ברינג בריוויק, המחבל שרצח 77 בני אדם ביולי אשתקד - כך נמסר היום (שלישי) מהמשטרה המקומית באוסלו, בירת נורבגיה. האדם ניסה לפרוץ לתוך אולם הדיונים, אך המשטרה מנעה זאת. הוא נפצע באורח קשה, ופונה לבית חולים. טרם התברר מי הוא האיש ומה הם מניעיו. תיעוד האירוע בווידאו הועלה בהמשך לאתר יוטיוב על ידי צלם חובב.

אדם הצית את עצמו מול משפטו של המחבל מנורבגיה, אנדרס ברינג בריוויק. רויטרס
האיש שהצית עצמו מובל באלונקה מזירת האירוע/רויטרס
אדם הצית את עצמו מול משפטו של המחבל מנורבגיה, אנדרס ברינג בריוויק. רויטרס
אדם הצית את עצמו מול משפטו של המחבל מנורבגיה, אנדרס ברינג בריוויק/רויטרס

אין זו הפרובוקציה החיצונית היחידה שמעיבה על המשפט, שהחל בחודש שעבר ואמור להסתיים בסוף החודש. כך למשל, באחד מימי המשפט הראשונים, ניסתה להיכנס לאולם אישה גרמנייה שטענה כי היא מאהבת שלו. כניסתה לאולם נמנעה, והיא גורשה מנורבגיה. אירוע נוסף נרשם ביום שישי שעבר, כשאחיו של אחד מהרוגי הפיגועים התרומם לפתע ממושבו במהלך הדיון, השליך נעל לעבר בריוויק, וקרא לעברו "לך לעזאזל, רצחת את אחי!".

"הצרחות הנוראיות ביותר ששמעתי אי פעם"

בימים האחרונים, נשמעות במשפט בזו אחר זו עדויות זוועה של הניצולים מהטבח באי יוטויה, שם רצח בריוויק 69 מקורבנותיו, במסע ירי בין בני נוער בקייטנה של מפלגת השלטון הנורבגית (שמונת האחרים נהרגו בפיצוץ מטעני חבלה שהטמין המחבל בקריית הממשלה באוסלו). בין היתר, העידה היום מרתה-יוהאנה סוונדסן, נערה שנורתה על ידי המחבל בזרועה, שתיארה כיצד התחבאה יחד עם חבריה באחד המבנים באי, ושמעה כיצד הרוצח מנסה לפרוץ אליו.

המחבל הנורבגי שרצח 77 בני אדם, אנדרס ברינג בריוויק, בדיון במשפטו באוסלו, 15 במאי 2012. רויטרס
בריוויק, בבית המשפט היום/רויטרס

עוד תיארה סוונדסן בת ה-17 את זעקות הנרצחים ששמעה ממקום מחבואה. "אלו היו הצרחות הנוראיות ביותר ששמעתי אי פעם", סיפרה. "ככשמעתי אותו מנסה לפתוח את הדלת, הייתי בטוחה שהוא יהרוג את כולנו. התחבאנו מתחת למיטות, בזמן שהוא ירה לעברנו דרך החלון".

ניצולים אחרים תיארו כיצד ירה עליהם בריוויק בעודם מנסים להימלט על חייהם בשחייה בים, וחלקם טבעו. ניצולה אחת, אינה רנגונס ליבאק, סיפרה כיצד נורתה ארבע פעמים, ובכל זאת שרדה. "כשחטפתי כדור ביד, חשבתי שאשרוד", סיפרה. "כשנפגעתי גם בלסת, הבנתי שהמצב חמור יותר. כשנורתי גם בחזה, אמרתי לעצמי: 'מזה מתים'". היא הראתה לבית המשפט את צלקותיה, וסיפרה כי תוך כדי האירוע החלה לאבד תחושה בידיה, אולם בכל זאת המשיכה לרוץ במסדרון, כשהיא חושבת לעצמה שהיא גוססת. ובכל זאת, היא נשארה בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully