וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול הפיגוע במטוס: בזכות מרגל שהסתנן לאל קאעדה

במה שמסתמן כמבצע מודיעיני נועז, חדר הסוכן החשאי לשורות הארגון בתימן והצליח להימלט עם מטען החבלה לערב הסעודית. כעת הוא נמצא בבטחה מחוץ לתימן, והמטען נמצא בידי ה-FBI

ניסיון הפיגוע האווירי של אל-קאעדה נחשף באמצעות סוכן חשאי, שהצליח להסתנן לשורות הארגון בתימן ולדווח לסוכנות הביון המרכזית ה-CIA ולסוכנויות אחרות – כך דיווחה היום (שלישי) רשת ABC. במה שמסתמן כמבצע מודיעיני נועז, הצליח הסוכן להימלט עם מטען החבלה שיועד להתפוצץ על גבי המטוס ולחצות את הגבול לערב הסעודית. גורמי מודיעין מסרו כי הסוכן נמצא כעת "בבטחה מחוץ לתימן".

הרשויות האמריקניות הדגישו כי בשום שלב לא היה חשש שהמטען מהווה איום על שלום הציבור, כיוון שהסוכן החשאי "שלט במצב". חומר הנפץ, שהיה "שדרוג" של מטען החבלה הפלסטי שנשא "מחבל התחתונים" בניסיון הכושל לפוצץ טיסה בדצמבר 2009 , נמצא בשעה זו בבחינה במעבדות הבולשת הפדרלית FBI בווירג'יניה.

ג'ון ברנן, יועץ נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לענייני לוחמה בטרור, אישר היום את דבר המזימה ואת סיכולה, אולם סירב לפרט איך הגיע מטען החבלה לידי הרשויות האמריקניות. "אנחנו מנסים להגן על ה'נכסים' שהיו מעורבים בהשגתו", אמר. ברנן ביקש להדגיש כי אין ביכולתו לומר האם מזימות טרור דומות פועלות במקביל: "אי אפשר לדעת, אבל אני סבור כי אנשים שעולים על מטוסים היום, יכולים להיות רגועים בידיעה ששירותי הביון עובדים יום וליל בכדי לעצור את המטענים האלו. מצד שני, כשאותם אנשים עוברים באמצעי הביטחון בשדות התעופה, הם מבינים מדוע הם שם".

המזימה נחשפה הלילה בסוכנות AP, ומאז רב הנסתר על הגלוי. סימן שאלה מרחף עדיין מעל זהות המחבל המתאבד המיועד כמו גם מעל מקום הימצאו הנוכחי. בשל הדימיון לאותו ניסיון פיגוע של "מחבל התחתונים", ייתכן וגם את המטען הזה ייצר חסן אל-עסירי, פעיל המוכר כ"מהנדס" של אל-קאעדה בחצי האי ערב - שלוחה של ארגון הטרור הבינלאומי בתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully